Kiderült, ki tervezi a Győrt Szlovákiával összekötő főút fejlesztését; a projekt a 813-as főút meghosszabbítását is megcélozza.
A zalaegerszegi székhelyű Pannonway Építő Kft. készíti elő a 14-es főút szlovák határ és a 813-as út közötti szakaszának a fejlesztését. A 14-es főút Győrből északra haladva vezet át a Felvidékre, míg a 813-as út Győr keleti elkerülőjeként épült meg, befejező szakaszát a Hódút és a Strabag márciusban adta át.
A beruházó NIF Zrt. hirdetménye szerint a nyertes feladata a fejlesztéshez szükséges tanulmányterv, környezeti hatástanulmány elkészítése (N2000 hatásbecsléssel együtt), valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A teljes szakaszon vizsgálni szükséges a meglévő 14-es főút fejlesztésének a lehetőségét, valamint az új nyomvonalon történő kialakítást is, ideértve a meglévő Duna híd bővítésének, illetve új Duna híd építésének lehetőségét is.
A tanulmánytervnek valamint a környezeti dokumentációnak tartalmaznia kell a Győr leendő északnyugati elkerülő utját is. Ez a szakasz a 813-as főút az M1-es autópálya, a 85-ös főút, valamint az M85-ös autóút között teremt majd kapcsolatot.
A tervezés során figyelembe kell venni a térség meglévő és tervezett (Győr-Vámosszabadi) kerékpárúthálózati elemeit, különös tekintettel az EuroVelo hálózatba tartozó szakaszokat.
Az aláőbbi tervezési szakasz hosszokat kell figyelembe venni:
A tervezésnél figyelembe kell venni az alábbi műtárgyakat:
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.