Az első szakasz kivitelezése után félbe hagyott út végre elnyeri funkcióját; a beruházásban a 2006-ban megépült első ütemet is fejlesztik.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a gyöngyösi nyugati elkerülőre vonatkozó közbeszerzés eredményét. Az elkerülő II. ütemét a Roden Mérnöki Iroda Kft. fogja elkőszíteni.
A nyertesnek többek közt az engedélyezési és a kiviteli terveket, valamint tanulmánytervet kell készítenie. Ugyanakkor a 2006-ban megépült I. ütem, valamint négy csatlakozó városi út (Vachott Sándor, Szent Bertalan, Kossuth Lajos és Petőfi Sándor utcák) felújítási terveit is elkészíti a nyertes.
Az új útszakasz körülbelül 1,6 km hosszúságú lesz, a nyugati elkerülő 13 évvel ezelőtt kivitelezett I. üteme és a 3-as főút között épül meg. Az út két csomópontot is tartalmaz majd. A nyomvonal keresztezi a Gyöngyös-patakot és a Tarján-patakot, melyekre hidakat kell tervezni.
A projekt jelentőségét mutatja, hogy Horváth László, a térség képviselője két évvel ezelőtt a Kékes Online cikkében így nyilatkozott az első ütemről: "Ez a szakasz egy 11 éve pusztuló, a semmibe vezető torzó, besorolását nézve egy úgynevezett mezőgazdasági feltáróút, hiszen nincs csatlakozása közúthoz. Erre egyetlen jármű sem kerülte még el Gyöngyöst."
A korábbi sajtóhírek szerint további gondot jelent, hogy az első szakasznak sem a szélessége, sem az alapja nem alkalmas a teherautók forgalmára, ezért fejlesztésre szorul.
Az MKIF már dolgozik a lebontásra szánt régi átkelő mellett az új gyalogos-kerékpáros műtárgy alapjainak letételén.
Bár a legtöbben csak a tereléseket és burkolatcserét látják, az MKIF Zrt. munkája autópályáink kezelésében ennél jóval sokrétűbb. Az üzemeltetés léptékéről és feladatairól Tóth János üzemeltetési koordinációs igazgatóval beszélgettünk.