Az első szakasz kivitelezése után félbe hagyott út végre elnyeri funkcióját; a beruházásban a 2006-ban megépült első ütemet is fejlesztik.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a gyöngyösi nyugati elkerülőre vonatkozó közbeszerzés eredményét. Az elkerülő II. ütemét a Roden Mérnöki Iroda Kft. fogja elkőszíteni.
A nyertesnek többek közt az engedélyezési és a kiviteli terveket, valamint tanulmánytervet kell készítenie. Ugyanakkor a 2006-ban megépült I. ütem, valamint négy csatlakozó városi út (Vachott Sándor, Szent Bertalan, Kossuth Lajos és Petőfi Sándor utcák) felújítási terveit is elkészíti a nyertes.
Az új útszakasz körülbelül 1,6 km hosszúságú lesz, a nyugati elkerülő 13 évvel ezelőtt kivitelezett I. üteme és a 3-as főút között épül meg. Az út két csomópontot is tartalmaz majd. A nyomvonal keresztezi a Gyöngyös-patakot és a Tarján-patakot, melyekre hidakat kell tervezni.
A projekt jelentőségét mutatja, hogy Horváth László, a térség képviselője két évvel ezelőtt a Kékes Online cikkében így nyilatkozott az első ütemről: "Ez a szakasz egy 11 éve pusztuló, a semmibe vezető torzó, besorolását nézve egy úgynevezett mezőgazdasági feltáróút, hiszen nincs csatlakozása közúthoz. Erre egyetlen jármű sem kerülte még el Gyöngyöst."
A korábbi sajtóhírek szerint további gondot jelent, hogy az első szakasznak sem a szélessége, sem az alapja nem alkalmas a teherautók forgalmára, ezért fejlesztésre szorul.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.