Az M5-ös és Békéscsaba között kiépülő 111 kilométeres gyorsforgalmi út ezzel a 18 kilométeres szakasszal fogja elérni a békési megyeszékhelyt.
Az európai közbeszerzések honlapján szombaton kihirdették az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszának nyertes kivitelezőjét. A beruházó NIF Zrt. tájékoztatása szerint a 99+910-es és a 117+530 kilométerszelvények közötti 18 kilométeren a Duna Aszfalt Kft. építi meg az új nyomvonalon létre jövő gyorsforgalmi utat.
A projektre pályázott még a Dömper Kft., Subterra-Raab Kft. és a Pannon- Doprastav Kft. konzorciuma; továbbá a Colas Közlekedésépítő Kft. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként; valamint a Strabag Általános Építő Kft. és Strabag AG szintén közös ajánlattevőként.
Az M44-es az M8-as egy rövid szakaszával kiegészülve az M5-ös autópályához bekapcsolva biztosít gyorsforgalmi elérhetőséget a békési megyeszékhelynek. Az összesen 111 kilométeres új út három nagy szakaszban jön létre.
A 62 kilométeres középső szakaszon (Tiszakürt és Kondoros között) már előrehaladott munkák folynak, míg a nyugati 31 kilométeres szakaszon (Nagykőrös-Tiszakürt) nemrég jelent meg az egyik ütem kivitelezői közbeszerzése.
A most kihirdetett 18 kilométeres keleti szakaszon a hirdetmény nettó 41 milliárd forintos szerződési értéket jelölt meg. A beruházásban az útépítés mellett többek közt az alábbi feladatokat is végre kell hajtania a nyertes Duna Aszfaltnak:
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.