A szigetszentmiklósi HÉV miatti dugók megszűnnek a különszintű csomópont kiépítésével.
A TED szerint a Főmterv Zrt. végzi el a Szigethalmon a HÉV felett átvezető közúti átjáró előkészítését. Ahogy azt korábban jeleztük,
a fejlesztésre azért van szükség, mert a HÉV miatt negyedóránként sorompót kap a Mű út forgalma. Emiatt a Szigethalomra, Szigetszentmiklósra, Tökölre és az M0-s felé igyekvő autók rendszeresen feltorlódnak a Szigetszentmiklós déli határában levő HÉV-megállónál.
A tervező cég engedélyezési és kiviteli terveket, valamint készít a keresztező műtárgyhoz, ami alul- vagy felüljáró lesz a Mű út és a HÉV vonal kereszteződésében. Ugyanerre a műtárgyra tanulmánytervet és engedélyezési tervdokumentációt is készít a nyertes, és megszerzi az építési engedélyt.
Emellett az ajánlattevő feladata lesz egy döntéselőkészítő tanulmány és tanulmányterv készítése az 5101, 5102, 51101 jelű utak kapacitáshiányos csomópontjaira vonatkozóan.
A beruházás jelentős előrelépés az utóbbi években egyre jelentősebb forgalmi terheléssel küzdő Csepel-sziget közlekedésében. Hasonló célú fejlesztésről számoltunk be csütörtökön, bemutatva a csepeli gerincút folytatását.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.