A szigetszentmiklósi HÉV miatti dugók megszűnnek a különszintű csomópont kiépítésével.
A TED szerint a Főmterv Zrt. végzi el a Szigethalmon a HÉV felett átvezető közúti átjáró előkészítését. Ahogy azt korábban jeleztük,
a fejlesztésre azért van szükség, mert a HÉV miatt negyedóránként sorompót kap a Mű út forgalma. Emiatt a Szigethalomra, Szigetszentmiklósra, Tökölre és az M0-s felé igyekvő autók rendszeresen feltorlódnak a Szigetszentmiklós déli határában levő HÉV-megállónál.
A tervező cég engedélyezési és kiviteli terveket, valamint készít a keresztező műtárgyhoz, ami alul- vagy felüljáró lesz a Mű út és a HÉV vonal kereszteződésében. Ugyanerre a műtárgyra tanulmánytervet és engedélyezési tervdokumentációt is készít a nyertes, és megszerzi az építési engedélyt.
Emellett az ajánlattevő feladata lesz egy döntéselőkészítő tanulmány és tanulmányterv készítése az 5101, 5102, 51101 jelű utak kapacitáshiányos csomópontjaira vonatkozóan.
A beruházás jelentős előrelépés az utóbbi években egyre jelentősebb forgalmi terheléssel küzdő Csepel-sziget közlekedésében. Hasonló célú fejlesztésről számoltunk be csütörtökön, bemutatva a csepeli gerincút folytatását.
A gondos előkészítés által felére tudták csökkenteni a lezárások idejét a gerendabeemelések alatt a Kecskemét térségében zajló autópálya-fejlesztésen. A Hódút Építő Kft. kivitelezésében az ország legnagyobb vidéki csomópontja épül: a Magyar Építők friss hírekkel és fotókkal jelentkezik.
Újabb szintet lépett az M1-es autópálya bővítése: elkezdődött a hidak bontása. A Páty autópálya-bekötőútját átívelő átjárót nem kell teljesen elbontani a kiszélesítéséhez.