A Bánya bekötőút a város egyik legrosszabb állapotú útja volt, évtizedes elmaradást pótolt be a felújításával és meghosszabbításával a Hazai Építőgép.
Átadták a Veszprém megyei Ősi és Várpalota közötti bekötőút új szakaszát, mely Várpalota területén mentesíti a városközpontot az átmenő forgalomtól.
A bekötő út 770 méteren, részben új nyomvonalon, részben már meglévő út fejlesztésével valósult meg 608 millió forintból a Hazai Építőgép Társulás Kft. kivitelezésében.
A projekt keretében a Kossuth utca és a Dankó Pista utca csomópontjánál levő körforgalomtól indulva először 240 méter hosszan új nyomvonalon közúti szakasz épült, majd a Köves-kanális felett új közúti hidat létesítettek. Az út folytatása a már meglévő Bánya bekötőút lett, mely 530 méter hosszan újult meg. Az új út a Kossuth Lajos utca bekötőút funkcióját vette át, ez az útszakasz így mentesült a nagy forgalmi terhelés alól.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere korábban elmondta, a Bánya bekötőút a város egyik legrosszabb állapotú útja, évtizedes elmaradást pótoltak be a felújításával. Az új út által javult a vasútállomás megközelíthetősége, és az útnak köszönhetően elkerülhetővé vált a városközpont.
Az átadó ünnepségen Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az idei évben rekord összegben, összesen 566 milliárd forintból valósultak meg közúti fejlesztések. Arra is kitért, hogy Székesfehérvártól Veszprémig már végig négysávos úton autózhatunk. A két szomszédos megyeszékhely közötti szakaszon öt beruházásban, 27 kilométeren összesen közel 54 milliárd forintnyi fejlesztés valósult meg a 8-as főút vonalán 2015 óta.
Kondrik Kornél a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy a beruházás által az Ősi és Várpalota központ közötti közúthálózati kapcsolat rendeződik, elkerülhetővé válik a városközpont, így a közlekedők még biztonságosabban és gyorsabban érhetik el úticéljaikat. Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere (Fidesz-KDNP) hozzátette, Várpalota belterületén, a 8-as főút és az Ősi úti körforgalom között eddig két egyirányú úton haladt a forgalom. A városfejlesztési koncepcióval összhangban teljesült az a cél, hogy a beruházást követően a 72106-os úton kétirányú nyomvonalon haladjon a közlekedés.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.