A kivitelezést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Duna Aszfalt Kft. végzi.
Terv szerint haladnak a munkálatok az M44 gyorsforgalmi út Kondoros-Békéscsaba szakaszán, amelyet a Duna Aszfalt Kft. kivitelez mintegy 41,4 milliárd forintból – derült ki a helyszínen megrendezett sajtóeseményen. A térség országgyűlési képviselője és Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgatója munkabejárást tartott az épülő útnál, ahol több részletet is megosztottak.
Június elején már használhatják a közlekedők az M44-es gyorsforgalmi út békéscsabai végpontjában épülő turbó körforgalmú csomópontot.
A 17,6 kilométeres szakasz első 1,5 kilométere már tavaly októberben elkészült. A kivitelezés alatt álló részen a főpálya pályaszerkezete a kötőrétegig néhány rövidebb szakasz kivételével elkészült, továbbá:
Befejezéshez közeledik a végcsomópontban épített turbó körforgalmú csomópont. Június végére várhatóan lezajlik az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás, így a 44-es számú főút Békéscsaba elkerülő szakaszán kialakított ideiglenes terelőutat és csomópontot elbontják. A koronaélek között szintén hamarosan elkészül két külön szintű műtárgy, melyeket júniusban már használhatnak a közlekedők a gyorsforgalmi út és két földút keresztezésénél.
Ezeken a műtárgyakon a kopóréteg készítése, a próbaterhelések elvégzése és kisebb befejező munkák vannak hátra.
Befejezéshez közeledik továbbá a mosdók épületeinek kialakítása, valamint a belső úthálózat kiépítése. Továbbá a kétsopronyi pihenő létesítése is előrehaladott állapotban van jelenleg, ezek mellett pedig az utólagosan elrendelt D-1 öntözőcsatorna hídépítése a cölöpösszefogó gerendánál tart.
A fürjesi csomópontnál pedig töltésépítés, pályaszerkezetépítés és a kapcsolódó felüljáró munkálatai folynak.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.