A Duna Aszfalt munkájával készülő 17,6 kilométeres szakasz egy részén már megtörtént a forgalomba helyezés, egy másik részén pedig pályaszerkezet-építés zajlik.
Hatvan százalékos készültségnél tart az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közti, 17,6 kilométer szakasza, amelyet a Duna Aszfalt Kft. kivitelez mintegy 41,4 milliárd forintból. A 2x2 sávos szakasz kivitelezése 2018 februárjában indult el és átadására várhatóan a 2021 januári határidő előtt sor kerülhet – derült ki a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
Az érintett útszakasz kivitelezése három ütemben valósul meg. Az "A" szakaszon az ideiglenes forgalomba helyezés megtörtént, a "B" szakaszon töltésalapozás, cölöpözés és pályaszerkezet-építés zajlik. A "C" szakasz az úgynevezett Fürjesi csomópont, ahol átadták a munkaterületet a kivitelező Duna Aszfaltnak, ezen a részen elkezdődtek a régészeti feltárások is.
Az épülő, nagy áteresztő képességű turbókörforgalom az a 44-es és a 47-es főút felé vezeti majd le az M44-es forgalmát. A csomópont speciális technikával, nem beton alapokkal készül, így a remények szerint hosszú ideig nem nyomvályúsodik majd.
Az összesen 95 kilométeresre tervezett M44-es gyorsforgalmi út 62 kilométeres szakaszát Kondoros - Tiszakürt között október elején már átadták. Jelenleg zajlik a Tiszakürt - Lakitelek szakasz építése is, és még idén szeretnének eredményt hirdetni a Lakitelek - Szentkirály közti öt kilométeres szakaszra kiírt közbeszerzési pályázaton – közölte a sajtótájékoztatón Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Hozzátette, hogy a Tiszakürt - Lakitelek szakaszt 2021 augusztusáig kell befejezni, a Szentkirályig tartó öt kilométer 2023-ra készülhet el.
A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában teljes mértékben hazai forrásból valósul meg. A fejlesztéssel Békéscsaba bekapcsolódik a gyorsforgalmi úthálózatba, mellyel nő a régió versenyképessége, illetve biztonságosabbá és gyorsabbá válik az ország nyugati felének megközelítése. A szakaszon a tervezett sebesség 110 km/h lesz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.