A helyreállítási munkálatokat a Strabag, a Swietelsky, a Reaszfalt, az Euroaszfalt és a Colas közösen végzik a pályaszakaszon.
Újabb szakaszához érkeztek az M1-es autópálya összesen 71 kilométert érintő, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában zajló felújítási munkálatai. Legutóbb márciusban számoltunk be az M1-es pályaszakasz eddigi legnagyobb felújításáról, ahol a pálya Győr felé vezető oldalán a Strabag, a Swietelsky Építő Kft. és a Reaszfalt Kft. dolgozik, a Budapest felé vezető oldalon pedig az Euroaszfalt Kft. és a Colas Zrt. végzi a kivitelezést.
A szakemberek a munkálatokat ezen a héten az 54-es és a 64-es, valamint a 33-as és a 46-os kilométerszelvények között folytatják az autópálya mindkét oldalán. A munkálatok idejére a Budapest felé vezető oldalon május 27-től a Tatabánya Centrum csomópontot lezárják.
Az elmúlt időszakban az autópálya 45-ös és 57-es kilométerszelvényei között zajlottak a helyreállítási munkálatok. Az ezen a szakaszon kialakított forgalomterelést a szakemberek 2020. május 25-én és 26-án, hétfőn és kedden elbontják és megnyitják mindkét oldalon az eddig lezárt Harkályos pihenőt is. Kedden a bontási munkálatokkal egyidőben a Hegyeshalom felé vezető oldalon a szakemberek kiépítik az 54-es és a 64-es kilométerszelvények közötti szakaszon a forgalomterelést.
A Budapest felé vezető oldalon ugyanezen a szakaszon május 27-én, szerdán végzik a tereléskiépítést és lezárják a 61-es kilométerszelvényben lévő Tatabánya Centrum csomópontot. Az autópálya 33-as és 46-os kilométerszelvényei között május 28-án, csütörtökön kezdődnek a munkálatok a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Május 29-én, pénteken a Budapest felé vezető oldal ugyanezen szakaszán építik a forgalomterelést.
Kedden és csütörtökön az autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán a terelés kiépítésének ideje alatt csak egy sávon haladhatnak majd a közlekedők, ezért torlódásra lehet számítani a térségben.
Azért, hogy a továbbiakban is megmaradjon az autópálya kapacitása, az érintett szakaszokon sávelhúzásos terelést építenek ki a szakemberek, így 2x2 sávon haladhat majd ezentúl is a forgalom.
A helyreállítási munkákhoz kapcsolódó aktuális korlátozásokról, az érintett csomópontok, fel- és lehajtók aktuális zárásairól vagy újranyitásáról folyamatosan, naprakész információk érhetőek el a www.utinform.hu oldalon.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.