A munkálatok legkomolyabb részét az a kétszáz méter tette ki, ahol a Swietelsky az alapig elbontotta a helyenként hat méter magas töltésen futó utat.
Több ezer köbméter földet megmozgatva elbontották és újraépítették a 7405-ös számú, Zalaegerszeg és Pórszombat közötti út Dobronhegyen átvezető szakaszát –derül ki a zaol.hu cikkéből.
A Magyar Falu Program támogatásával és a Swietelsky Magyarország munkájával felújított utat Vigh László országgyűlési képviselő és Mórocz József, a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója avatta fel.
A bruttó 480 millió forintból megvalósult felújítás 1 kilométernyi szakaszt érintett.
Vigh László elmondta: a töltésen húzódó szakaszon a vízelvezetés hiányosságai miatt a rézsű megcsúszott, és félő volt, hogy teljesen tönkremegy a Göcsejbe vezető legfontosabb útvonal.
A felújítás 1 kilométernyi szakaszt érintett, a munkálatok legkomolyabb részét az a kétszáz méter tette ki, ahol az alapig elbontották a helyenként hat méter magas töltésen futó utat.
Morócz József felhívta rá a figyelmet, hogy mindezt a forgalom fenntartása mellett kellett megvalósítani.
Az ősszel kezdődött munkálatokban először az út jobb oldalát, nyugati felét bontották el hat méter mélységben, félpályán biztosítva a közlekedést.
A töltésből kitermelt agyagot köbméterenként 80 kilogramm mésszel keverték, visszadolgozták, és a mész az agyaggal, vízzel reakcióba lépve nagy szilárdságú, teherbíró anyaggá vált. Erre került a 20 centiméteres alap védőréteg, amit 20 centi zúzott kővel borítottak, majd több réteg aszfalttal fedtek.
Télen leálltak a munkálatokkal, majd tavasszal elvégezték mindezt a keleti oldalon is, ott három méter mélységig bontották el a töltést. A felújítás részeként az út Kandikó felé eső része is új aszfaltot kapott a két évvel ezelőtt felújított szakaszig.
A beruházás a gyalogosok biztonságát is szolgálja, mivel ezen a szakaszon korábban nem volt járda. A félpályás forgalom fenntartása miatt a nyugati oldalon szélesebb sáv maradt hátra, azaz a padka is aszfaltburkolatot kapott. Mivel ezt a szakemberek nem bontották vissza, csak optikailag elkülönítették, így a jövőben a gyalogosok használhatják.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.