Az új nyomvonal tehermentesíti a szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai Rőtfalva belterületét.
Már a végleges nyomvonalon közlekedhetnek az autósok Kőszeg és az ausztriai Rőtfalva között a 87-es főúton - derült ki a beruházó NIF Zrt. közleményéből. A kivitelezést a VértesAszfalt Kft., valamint a Meliorációs és Rekultivációs Kft. végzi nettó 1,53 milliárd forint értéken.
A projektben egy új határmetszési ponttal jött létre egy új nyomvonal, mely a magyar 87-es főutat az osztrák B61a jelű úttal köti össze, tehermentesítve ezzel a meglévő szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai Rőtfalva belterületi szakaszát.
Kőszeg és Rőtfalva határmenti kapcsolatának fejlesztése során a magyar oldalon 625 méteren új nyomvonalú út épült, míg 200 méteren a főút felújítása történt meg.
A projekt befejezéséig, jövő június 30-ig kiépül egy új útcsatlakozás a régi kőszegi határátkelő felé vezető úthoz. Emellett be kell fejezni koronaélen kívül a vízépítési munkákat a főút most átadásra kerülő szakaszán. A csapadékvíz elvezetés érdekében a főúttal párhuzamosan 590 méter hosszon a régi vasúti töltés mellett egy vízelvezető rendszer is kiépül.
A projekt célja a környező magyar és osztrák települések egymás közötti elérhetőségének javítása, és a határon átnyúló infrastruktúrában rejlő közös lehetőségek hatékonyabb kiaknázása. A beruházás a Zsira és Locsmánd (utóbbi Ausztria) közötti összekötő út felújításával együtt nyert támogatást, az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Együttműködési Program 2014-2020 keretében.
A két ország határmenti kapcsolatait a NIF számos beruházása fejleszti, legutóbb Rajka és Németjárfalu között született közúti kapcsolat egy földutat kiváltva.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.