Az új nyomvonal tehermentesíti a szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai Rőtfalva belterületét.
Már a végleges nyomvonalon közlekedhetnek az autósok Kőszeg és az ausztriai Rőtfalva között a 87-es főúton - derült ki a beruházó NIF Zrt. közleményéből. A kivitelezést a VértesAszfalt Kft., valamint a Meliorációs és Rekultivációs Kft. végzi nettó 1,53 milliárd forint értéken.
A projektben egy új határmetszési ponttal jött létre egy új nyomvonal, mely a magyar 87-es főutat az osztrák B61a jelű úttal köti össze, tehermentesítve ezzel a meglévő szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai Rőtfalva belterületi szakaszát.
Kőszeg és Rőtfalva határmenti kapcsolatának fejlesztése során a magyar oldalon 625 méteren új nyomvonalú út épült, míg 200 méteren a főút felújítása történt meg.
A projekt befejezéséig, jövő június 30-ig kiépül egy új útcsatlakozás a régi kőszegi határátkelő felé vezető úthoz. Emellett be kell fejezni koronaélen kívül a vízépítési munkákat a főút most átadásra kerülő szakaszán. A csapadékvíz elvezetés érdekében a főúttal párhuzamosan 590 méter hosszon a régi vasúti töltés mellett egy vízelvezető rendszer is kiépül.
A projekt célja a környező magyar és osztrák települések egymás közötti elérhetőségének javítása, és a határon átnyúló infrastruktúrában rejlő közös lehetőségek hatékonyabb kiaknázása. A beruházás a Zsira és Locsmánd (utóbbi Ausztria) közötti összekötő út felújításával együtt nyert támogatást, az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Együttműködési Program 2014-2020 keretében.
A két ország határmenti kapcsolatait a NIF számos beruházása fejleszti, legutóbb Rajka és Németjárfalu között született közúti kapcsolat egy földutat kiváltva.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.