Az 1961-ben elkészült átkelőt megújító projektben újabb részt adnak át hétfőtől a gyalogos forgalomnak.
Többször is beszámoltunk a Tisza felett átívelő tokaji Erzsébet-híd munkálatairól, mely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában rekonstrukciót és felújítást kap. Az A-Híd Zrt. fejlesztésében zajló projektről (a cégről legutóbb a napokban írtunk, annak kapcsán, hogy a hídépítő vállalat végzi el a fővárosi Lánchíd rekonstrukcióját), most a beruházó újabb információkat tett közzé.
Eszerint a folyamatos közúti forgalom fenntartása érdekében több ütemben megújuló híd első üteme véget ért: az átkelő rakamazi oldalát északi részét újították ennek során fel.
A gépjárműforgalom december 22-től kezdődően használhatja a hídszakaszt korlátozások nélkül, január 25-én (jövő hétfőn) pedig a gyalogosok is birtokba vehetik.
Az előző ütemhez hasonlóan haladnak a most aktuális munkálatokkal is: a híd déli részén építik újjá az elhasználódott vasbeton pályalemez két szélső 1-1,5 m széles sávját a konzolszerkezetekkel egyben, a megmaradó középső sávhoz csatlakozva.
A harmadik ütem keretében, előreláthatóan 2021. április második felétől elbontják és újjáépítik a tokaji körforgalmat, ezért itt is félpályás forgalomkorlátozást vezetnek majd be. A híd és a körforgalom környezetében a munkálatok teljes befejezéséig, várhatóan 2021 utolsó negyedévéig folyamatosan forgalomkorlátozásokkal kell számolniuk a közlekedőknek.
Az átkelő története a XVI. században kezdődött el, korábban egy rév működött a területen. Az első fahidat az 1500-as években építették meg, azonban ez a három részre szakadt Magyarország korában nem volt hosszú életű és 1565-ben el is pusztult a harcok során. Ezután Mária Terézia emeltetett hidat, amely az 1848-49-es forradalomban vált használhatatlanná. Ezt követte az első vashíd, amely már viselte az Erzsébet királynő nevet. A ma látható, a Tisza és a Bodrog összefolyásánál található hidat 1961-ben vették használatba.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.