A 231 méter hosszú híd átépítését és modernizálását az A-Híd végzi el.
Megkezdődnek a munkálatok a tokaji Erzsébet királynő Tisza-hídon – tájékoztatott honlapján a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A 38-as főút részét képező, Tokaj belvárosát Rakamaz üdülőterületeivel összekötő átkelőt kiszélesítik, az északi oldalon kerékpársávot, a déli oldalon pedig gyalogospályát alakítanak ki. A munkák során konzolos szélesítési technológiát használnak.
Emellett sor kerül
A projektet hazai forrásból finanszírozzák, mintegy 1,1 milliárd forint értékben, a kivitelezést az A-Híd Zrt. végzi el. A hídon a folyamatos autós közlekedést úgy tudják biztosítani, hogy több ütemre osztották a felújítást. A félpályás forgalomtereléshez szükséges jelzőlámpákat már ki is építették: a hétfői nappal kezdve a hídon folyamatosan, éjjel és nappal működik a jelzőlámpával irányított félpályás forgalomterelés.
Az első ütem során a híd rakamazi oldalának északi részén az A-Híd megkezdi a pályalemez bontási munkálatait.
A félpályás forgalomterelés kedvező időjárási körülmények esetén így 2020. december közepéig tart majd.
A beruházás a tervek szerint 2021 októberére készül el.
Az átkelő története a XVI. században kezdődött el, korábban egy rév működött a területen. Az első fahidat az 1500-as években építették meg, azonban ez a három részre szakadt Magyarország korában nem volt hosszú életű és 1565-ben el is pusztult a harcok során. Ezután Mária Terézia emeltetett hidat, amely az 1848-49-es forradalomban vált használhatatlanná. Ezt követte az első vashíd, amely már viselte az Erzsébet királynő nevet. A ma látható, a Tisza és a Bodrog összefolyásánál található hidat 1961-ben vették használatba.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.