2024.12.02, Hétfő
A legjelentősebb hagyományokkal bíró hídépítő cég nyerte el a Lánchíd projektjét
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

A legjelentősebb hagyományokkal bíró hídépítő cég nyerte el a Lánchíd projektjét

magyarepitok.hu

2021.01.19. 09:01 - Hegedűs Gergely

Az immár több mint 70 éves múltra visszatekintő cégcsoporthoz tartozó A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót a Lánchíd közbeszerzésének zárása után kérdeztük.

Hirdetés

Az A-Híd Zrt. újíthatja fel nettó 18,8 milliárd forintért a Lánchidat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel. A közlemény szerint a két végleges ajánlatot benyújtó szereplő, az A-Híd Zrt. és a Strabag Általános Építő Kft. minden szükséges igazolást beadott, így ajánlataikat érvényessé nyilvánították. A bíráló bizottság végül az A-Híd Zrt. pályázatát nyilvánította győztesnek, amit a BKK igazgatósága hétfői ülésén elfogadott. Lapunk a döntés után egy rövid interjúban szólaltatta meg az A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót.

Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója - Fotó: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu


Egy 172 éve átadott műtárgyat újíthat fel a vállalat, amely Európa egyik első állandó Duna-hídjaként jött létre, és a mai napig a világ legszebb hídjai között tartják számon. Milyen szereppel bír a cég életében ez a projekt?

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a magyarság egyik építészetileg és történelmileg kiemelkedő szimbólumának az A-Híd Zrt. lehet a felújítója. Ugyanakkor nem csupán a múlt miatt nagy jelentőségű számunkra ez a projekt, miután a fővárosi és országos közlekedés egyik kulcsfontosságú átkelőjéről beszélünk. A Lánchíd halaszthatatlan rekonstrukciója közérdek, ennek megfelelően kiemelten kezeljük ezt a munkát, és a lehető legmagasabb színvonalú kivitelezésre törekszünk.

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu


Talán csak kevesen tudják, de több száz híd felépítése és felújítása kötődik a vállalat nevéhez hazánk összes jelentősebb folyóján, vasutak és autópályák fölött. Mennyire tudnak alapozni az immár több mint 70 éves múlttal bíró cégcsoport korábbi tapasztalataira?

A most elnyert munkával lényegében folytatjuk a hagyományainkat, hiszen a társaságunk a fennállása óta mindig a legösszetettebb és a legnehezebb projektek kivitelezője volt a magyar híd- és mélyépítésben. A több tucat projektek említése helyett talán elég csak arra emlékeztetnem, hogy a vállaltunk építette fel Magyarország leghosszabb hídját, a Kőröshegyi völgyhidat; leghosszabb folyami hídját, a Megyeri hidat; emellett elvégezte a Szabadság híd és a Margit híd felújítását.

Túl a most elnyert projekten milyen fejlesztésekben van benne és milyen évre számíthat az A-Híd Zrt. 2021-ben?

A komáromi híd, valamint az M4-es autópálya legkeletibb szakaszának tavalyi átadása után is jelentős beruházásokban vagyunk jelen, hiszen többek közt az M4-es és az M44-es Tisza-hídjának építkezésén is ott vagyunk. Az M4-esen egy meder feletti mintegy 750 méteres szakaszból és egy több mint 400 méteres ártéri hídból álló átkelőn dolgozunk Szolnok közelében; az M44-esen pedig Lakitelek és Tiszakürt között egy mintegy 550 méteres, teljesen új műszaki megoldással készülő hidat kivitelezünk.

Az M4-es Tisza-hídjának munkálatai - Fotó: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu


Ugyancsak kiemelkedik a Tatabánya közlekedésében döntő változásokat hozó vasúti-közúti különszintű csomópont kivitelezése, amely tavaly novemberben rajtolt el; akárcsak az északkeleti régiót fejlesztő rekonstrukció az Erzsébet királyné hídon, amely Tokajban a Tiszát íveli át. A tavaly kialakult rendkívüli helyzet sem törte meg a cégünk lendületét, jelenleg is több mint 40 helyszínen dolgozunk, és a mostani tendenciákat tekintve bizakodhatunk az idei év sikerességében is.

AktuálisinterjúA-Híd Zrt.Lánchídhídépítés

Hírlevél

Hirdetés