Az immár több mint 70 éves múltra visszatekintő cégcsoporthoz tartozó A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót a Lánchíd közbeszerzésének zárása után kérdeztük.
Az A-Híd Zrt. újíthatja fel nettó 18,8 milliárd forintért a Lánchidat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel. A közlemény szerint a két végleges ajánlatot benyújtó szereplő, az A-Híd Zrt. és a Strabag Általános Építő Kft. minden szükséges igazolást beadott, így ajánlataikat érvényessé nyilvánították. A bíráló bizottság végül az A-Híd Zrt. pályázatát nyilvánította győztesnek, amit a BKK igazgatósága hétfői ülésén elfogadott. Lapunk a döntés után egy rövid interjúban szólaltatta meg az A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót.
Egy 172 éve átadott műtárgyat újíthat fel a vállalat, amely Európa egyik első állandó Duna-hídjaként jött létre, és a mai napig a világ legszebb hídjai között tartják számon. Milyen szereppel bír a cég életében ez a projekt?
Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a magyarság egyik építészetileg és történelmileg kiemelkedő szimbólumának az A-Híd Zrt. lehet a felújítója. Ugyanakkor nem csupán a múlt miatt nagy jelentőségű számunkra ez a projekt, miután a fővárosi és országos közlekedés egyik kulcsfontosságú átkelőjéről beszélünk. A Lánchíd halaszthatatlan rekonstrukciója közérdek, ennek megfelelően kiemelten kezeljük ezt a munkát, és a lehető legmagasabb színvonalú kivitelezésre törekszünk.
Talán csak kevesen tudják, de több száz híd felépítése és felújítása kötődik a vállalat nevéhez hazánk összes jelentősebb folyóján, vasutak és autópályák fölött. Mennyire tudnak alapozni az immár több mint 70 éves múlttal bíró cégcsoport korábbi tapasztalataira?
A most elnyert munkával lényegében folytatjuk a hagyományainkat, hiszen a társaságunk a fennállása óta mindig a legösszetettebb és a legnehezebb projektek kivitelezője volt a magyar híd- és mélyépítésben. A több tucat projektek említése helyett talán elég csak arra emlékeztetnem, hogy a vállaltunk építette fel Magyarország leghosszabb hídját, a Kőröshegyi völgyhidat; leghosszabb folyami hídját, a Megyeri hidat; emellett elvégezte a Szabadság híd és a Margit híd felújítását.
Túl a most elnyert projekten milyen fejlesztésekben van benne és milyen évre számíthat az A-Híd Zrt. 2021-ben?
A komáromi híd, valamint az M4-es autópálya legkeletibb szakaszának tavalyi átadása után is jelentős beruházásokban vagyunk jelen, hiszen többek közt az M4-es és az M44-es Tisza-hídjának építkezésén is ott vagyunk. Az M4-esen egy meder feletti mintegy 750 méteres szakaszból és egy több mint 400 méteres ártéri hídból álló átkelőn dolgozunk Szolnok közelében; az M44-esen pedig Lakitelek és Tiszakürt között egy mintegy 550 méteres, teljesen új műszaki megoldással készülő hidat kivitelezünk.
Ugyancsak kiemelkedik a Tatabánya közlekedésében döntő változásokat hozó vasúti-közúti különszintű csomópont kivitelezése, amely tavaly novemberben rajtolt el; akárcsak az északkeleti régiót fejlesztő rekonstrukció az Erzsébet királyné hídon, amely Tokajban a Tiszát íveli át. A tavaly kialakult rendkívüli helyzet sem törte meg a cégünk lendületét, jelenleg is több mint 40 helyszínen dolgozunk, és a mostani tendenciákat tekintve bizakodhatunk az idei év sikerességében is.
Az ágazat podcastjában meghallgathatják, mi zajlik jelenleg Magyarország legforgalmasabb pályaudvarának rekonstrukcióján.
Már az általános iskola végén tudta, hogy építészmérnök lesz, egyenes úton haladt előre a pályán, és 17 évet töltött egy vezető építőipari cégnél, amikor úgy döntött, váltania kell. Rögtön egy óriás projekten kezdett dolgozni az otthonról hozott kitartás és maximalizmus értékeit szem előtt tartva.
Az M44-es gyorsforgalmi út Tisza-hídjának építéséről készült videót a Duna Aszfalt tette közzé.