A NIF beruházásában 2x2 sávosra bővíti a teljes szakaszt a Strabag.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából a STRABAG Építő Kft. kivitelezésében valósul meg a 8. számú főút Veszprém déli elkerülő I. üteme a Litéri és Füredi csomópontok között.
A szakaszon három különszintű csomópont épül: Az új Budapesti csomópont, a 7217-es összekötő út csatlakozásánál az Almádi úti csomópont, valamint a 73-as főút csatlakozásánál a Füredi úti csomópont. Az Almádi úti csomópont az északi részén turbó rendszerű, míg a déli részén egysávos körforgalom épül.
Ahogy korábban már beszámoltunk róla, az Almádi csomópontban található híd gerendái már a helyükre kerültek. Jelenleg a híd szerkezetépítése van folyamatban.
A fejlesztés következő lépéseként a csomópont építéséhez kapcsolódóan megkezdődtek a körforgalmak építési munkái.
A Füredi csomóponti híd északi oldalán a hídfő és a szárnyfalak építése elkészült, a déli oldalon a pillérek megépültek, itt a töltés építésével folytatódik a munka. A közúti forgalom elvezetésére a 8-as főúttal párhuzamosan, az Almádi és a Füredi út között terelőutakat alakítottak ki.
A Veszprémet délről elkerülő útszakasz megépítése két ütemben valósul meg. A fejlesztés célja az útburkolat felújítása és megerősítése mellett az elkerülő négysávosítása, továbbá a lámpás csomópontok kiváltása különszintű csomópontokkal.
Ezáltal a Balatonra tartó vakációzóknak és a helybelieknek is gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés.
A fejlesztés első üteme a Veszprémtől keletre eső Litéri csomópont (a térképen a 44+600-as kilométerszelvénynél) valamint a várostól délre fekvő balatonfüredi csomópont közötti 7,3 kilométeren valósul meg két szakaszon. Az első szakaszt 2021 decemberéig építik meg 4,5 kilométeren a Litéri csomóponttól a 49+100-as kilométerszelvényig. A második szakasz 2022 év végéig valósul meg a Balatonfüredi csomópontig (51+900-as szelvény, a megmaradó főúti szakaszhoz ~200 m hosszon átmeneti szakasz kiépítésével) tartó 2,8 kilométeres szakaszon.
Az elkerülő nyugati szakaszára vonatkozó tervek korszerűségi felülvizsgálata rövidesen megkezdődik, a nemrég lezárult sikeres közbeszerzés után. A tervek szerint a füredi csomópont és a csatári csomópont között is négy sávon lehet majd közlekedni, és különszintű lesz a tapolcai és a csatári csomópont is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.