2024.11.21, Csütörtök
Így halad Győr ötödik hídjának projektje
Látványterv: kisalfold.hu

Így halad Győr ötödik hídjának projektje

kisalfold.hu, innoteka.hu

2021.04.21. 18:30 - Kalácska-Nagy Nóra

Magyarországon elsőként építenek ilyen típusú hidat.

Hirdetés

A Modern Városok Program keretében valósul meg Győrben az Ipar utca és az Új Bácsai út (hivatalos nevén Bárka utca) összekötése – írja a kisalfold.hu. Az új szakasz a Lukács-iskola mellett vezet a Mosoni-Duna irányába, majd a folyó túlpartján csatlakozik Vízivároshoz. A két út összekapcsolása egérutat jelenthet a reggeli és délutáni torlódásokkal és dugókkal szemben.

A beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója, Hideg András elmondta, a tervezés során készült forgalmi vizsgálatok szerint 2035-re az átlagos napi forgalom elérheti a napi 18 ezer járművet az 1-es főút–Ipar utcai körforgalom és Új Bácsai úti csomópont között. Erre megoldást jelenthet az Ipar utca és az Új Bácsai út között kialakított új nyomvonal.

A fejlesztés részeként új híd épül a Mosoni-Duna felett, körgeometriás jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki a gyárvárosi oldalon, az Új Bácsai úti körforgalmat pedig turbó-körforgalommá bővítik.

Kábelsíkos felfüggesztésű, ferdekábeles műtárgy készül

Az új Mosoni-Duna-hidat az UNITEF’83 Zrt. tervezte. „A projekt megvalósításához szükséges engedélyezési és kiviteli tervek készen vannak. A kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárást valószínűleg 2021 második negyedévében indítjuk el. A nyertes vállalkozóval a szerződéskötés várhatóan év végén lesz. Az ütemezés alapján a projekt 2024 második felére zárulhat” – vette sorra Hideg András.

A Mosoni-Duna fölött átívelő új győri híd kábelsíkos felfüggesztésű, ferdekábeles, acélszerkezetű műtárgy lesz.

Külön érdekessége, hogy Magyarországon elsőként építenek ilyen típusú hidat. A műtárgy teljes hossza 213,6 méter, teljes magassága 66,74 méter –, ebből a pilon magassága közelíti a 63 métert.

A híd építése során várhatóan 3900–4000 tonna acélt használnak a szakemberek. Jelen állás szerint a projekt kizárólag hazai finanszírozásból valósul meg. „Idén a kivitelező kiválasztására, az útépítéshez szükséges területek vásárlására és tereprendezésre fókuszálunk. A hídépítés legkorábban 2022-ben indulhat” – zárta szavait Hideg András.

ÚtépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)GyőrhídépítésModern városok programUnitef-83 Zrt.

Hírlevél

Hirdetés