A szakaszon jelenleg az aszfaltpályaszerkezeti rétegek építése, valamint a vízépítési munkák és a mechanikai stabilizáció aszfaltozásra való előkészítése zajlik.
Ütemterv szerint halad A KM Építő Kft. a Budapest-Balaton kerékpárút, Budaörs -Törökbálint -Biatorbágy szakasz kivitelezésével – informálta lapunkat a vállalat. A közel 10 kilométeres, 9 különböző részből álló szakasz Budaörs nyugati határában kezdődik és Biatorbágyon a viadukt térségében ér véget.
A főváros és a Balaton közötti kerékpárút kivitelezése ebben az esztendőben 2,9 milliárd forintból folytatódik. A tervek szerint 2021 második felében átadják
„Jelenleg zajlik az aszfaltpályaszerkezeti rétegek építése, valamint a vízépítési munkák és a mechanikai stabilizáció aszfaltozásra való előkészítése is. Továbbá megkezdjük a TB-2 TB7 szakasz csomópontjában a szabályozástechnikai alépítmény kiépítését és több szakaszon a közvilágítási munkák megvalósítását is” – nyilatkozta lapunknak Kovács László projektvezető.
A projektvezető információi szerint az eddigi munkák során: több mint 400 m3 hengerelt aszfalt került beépítésre, mintegy 37 m3 földmunka valósult meg és közel 5000 m3 mechanikai stabilizáció épült meg burkolatalapként.
„A hatóságokkal és kezelőkkel való kapcsolattartás mind a megbetegedések, mind pedig a home office okán jelentősen lassabb a megszokottnál. mely probléma végigkíséri a projektet, mivel a vállalkozási szerződésünk hatályba lépése egybe esett a vírus első hulláma miatt bevezetett hazai intézkedésekkel” – osztotta meg velünk Kovács László.
A projekt tervezett befejezése 2021. szeptember végére várható.
2010 óta mintegy 1600 kilométer új kerékpárút épült Magyarországon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban idén további 75 kilométeren látnak neki a munkálatoknak a vállalkozók. A kivitelezők 2021-ben a Budapest-Balaton összeköttetés összes szakaszán dolgoznak majd. Az év elején a sikeres uniós forráslehívás érdekében több mint 1000 kilométernyi fejlesztés előkészítése kezdődhetett meg. A kerékpározható hálózat teljes hossza 2030-ra megközelíti a 15 ezer kilométert.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.