A ZEMPLÉNKŐ által elnyert beruházás megoldás lesz arra a problémára, hogy jelenleg az M35-ösön Debrecen felől érkezők Görbeházánál nem tudnak Nyíregyháza felé menni, ugyanígy az M3-asról érkezők nem tudnak Debrecen felé hajtani.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közzétette az európai közbeszerzési értesítőben a kivitelezés nyertesét. A nagy jelentőségű különszintű csomópontot a ZEMPLÉNKŐ Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft. építheti meg.
Ahogy korábban mi is megírtuk, a fejlesztés keretében az M3-as és az M35-ös görbeházi csomópontját bővítik, emellett egy üzemi forduló tervezési és kivitelezési feladatait is el kell végeznie a nyertesnek.
A pályázati kiírás a Nyíregyháza - Debrecen irányú forgalmat „C” ágnak, a Debrecen – Nyíregyháza irányút pedig „D” ágnak jelöli.
A kivitelezéshez kapcsolódó kiviteli tervek rendelkezésre állnak.
Ezek szerint a csomópontban egy 101,5 méter felszerkezetű, hat nyílású előregyártott vasbeton gerenda híd is létesül. A csomóponti ágak létrejöttével pedig a „C” és „D” ágon a közúthálózat részeként egy 1060 méter hosszú új nyomvonalú út is megvalósul. A kiírásban egy üzemi forduló is szerepel, ezt az M35-ös autópálya 3+070 km szelvényénél lévő földút átvezetéséhez építik majd meg.
A projektben összesen 96 000 köbméternyi földmű épül, hidraulikus kötőanyagú pályaszerkezetből 1400 köbméternyit, míg bitumenes kötőanyagú pályaszerkezetből 2900 köbmétert hoznak létre.
Korábbi sajtóhírek szerint a Nyíregyháza-Debrecen közötti forgalmat megkönnyítő görbeházi le- és felhajtókat annak idején az autópálya építésébe tervezték, de az erre jutó 1,5 milliárd forintból a polgári pihenőparkot építették meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.