Jelenleg az M35-ösön Debrecen felől érkezők Görbeházánál nem tudnak Nyíregyháza felé menni; a probléma fordítva is fennáll az M3-asról érkezők számára.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette az M3-as és az M35-ös autópálya görbeházi csomópontjára vonatkozó kivitelezői közbeszerzést. A fejlesztés keretében a két sztráda görbeházi csomópontját bővítik, emellett egy üzemi forduló tervezési és kivitelezési feladatait is el kell majd végeznie a nyertesnek.
A kiírás a Nyíregyháza-Debrecen irányú átkötő utat „C” ágként jelöli, míg a Debrecen-Nyíregyháza irányú forgalmat a "D" ág biztosítja majd.
A kiviteli tervek szerint a beruházásban egy 101,5 méteres felszerkezetű hatnyílású előregyártott vasbeton gerenda híd jön létre.
Emellett a C és a D ág megvalósítása során összesen 1060 méternyi új nyomvonalú utat kell kiépíteni.
A közbeszerzésből az is kiderül, hogy az üzemi fordulót az M35-ös autópálya 3+070 km szelvényénél lévő földút átvezetéséhez építik majd meg. A projektben 96 000 köbméternyi földmű épül, hidraulikus kötőanyagú pályaszerkezetből 1400 köbméternyit, míg bitumenes kötőanyagú pályaszerkezetből 2900 köbmétert hoznak létre.
Ahogy azt korábban jeleztük, az M35-ösön jelenleg a Debrecen felől érkezők Görbeházánál nem tudnak Nyíregyháza felé menni és ez fordítva is így van. Korábbi sajtóhírek szerint az erre szolgáló leágazásokat annak idején betervezték az autópálya építésébe, de az erre jutó 1,5 milliárd forintból a polgári pihenőparkot építették meg.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.