A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló projekt a Duna árterületén épül, ezért különleges megoldásokat és nagy odafigyelést igényel.
2021 áprilisában kezdődött az Almásfüzitő és a Neszmélyi hajóskanzen közötti 7,5 kilométer hosszú szakasz kivitelezése, amely az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig tartó EuroVelo 6 kerékpáros útvonal hazai szakaszának fontos eleme.
A biztonságos és komfortos kerékpározás érdekében 4,3 kilométer hosszan 3,30 méter burkolatszélességű új, kerékpáros és mezőgazdasági forgalmat is bonyolító vegyes forgalmú út épül, míg 2,4 kilométeren új nyomvonalú, önálló – szintén 3,30 méter – burkolatszélességű kerékpárutat alakítanak ki. Neszmély lakott területén 800 méteren a meglévő Vízimolnár utcát felújítják és forgalomtechnikai megoldásokkal kijelölik a kerékpáros közlekedési lehetőséget.
Dunaalmáson új kerékpáros pihenőt alakítanak ki, ahol rövid időre megállhatnak a kerékpárosok. Az Izsán-árok és a Nyáraska-patak áthidalására egy-egy 5,5 méter, illetve 5 méter szabadnyílású új híd épül. A kerékpárút keresztezi a 4. sz. vasútvonalat, melynek keresztezésben fény- és félsorompóval felszerelt új vasúti átjáró létesül.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a kivitelezési munkák 50 százaléka elkészült. Almásfüzitő és Dunaalmás között már elkészült a töltés, valamint a vízelvezető árkok, illetve beépítették az átereszeket is, az elkészült földművön pedig megkezdődött a szegélyépítés is.
A szegélyek építése egy erre a célra kifejlesztett gép segítségével történik, ami egy tetszőleges alakú csúszózsalut húz végig, hogy formába öntse a betont, ami a helyszínen szilárdul meg, utókezelésként párazárást és hézagolást végeznek.
A kivitelezés során 5 300 tonna aszfaltot építenek be, közel 14,5 kilométer szegélyt raknak le, beépítenek 6 200 köbméter mechanikai stabilizációt is és 30 400 köbméter földet mozgatnak meg.
A projekt összetettségét éppen a kisebb mennyiségekkel, sokszor a keskeny és hosszú ártéri munkaterület sajátosságai adják, ahol lényegesen nehezebb az organizáció megvalósítása. A kivitelezés lehetőségeit behatárolja a Duna-folyam árterében a folyó ingadozásával terhelt természetvédelmi területen való építés, ugyanakkor jelentkeznek a nagyobb útépítések jellemzői is, akár a vegyesforgalmú út, vagy a vasúti átjáró építésének tekintetében.
Az Eurovelo 6 kiépítésével Magyarország bekapcsolódik az európai kerékpáros turizmus élvonalába. Az útvonal tervezett, illetve folyamatban lévő fejlesztései egyaránt figyelembe veszi a közlekedési, turisztikai, gazdasági, környezetvédelmi szempontokat és összhangra törekszik az érintett települések fejlesztési elképzeléseivel.
A szakasz közelebb hozza a kerékpározóknak a Duna árterének környezeti szépségeit. A kerékpárútnak azonban nemcsak turisztikai szerepe lesz, hanem sokaknak a munkába és az iskolába járást is megkönnyíti majd, így biztonságos körülmények között, a gépjármű forgalomtól elválasztva közlekedhetnek.
A kerékpárút átadására 2022 őszén számíthatnak a közlekedők. Az építési munkákat 100 százalékban hazai költségvetési forrás felhasználásával a Hazai Építőgép Társulás Zrt. végzi nettó 1,2 milliárd millió forint értékben.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.