A NIF Zrt. mintegy 6 kilométernyi új út előzetes tervezésére választotta ki a mérnököket.
2021 nyarán már beszámoltunk róla, hogy halad a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gondozásában a 310-es másodrendű főút projektje, mely a Mogyoród és Gödöllő környéki agglomerációban jelent majd fontos előrelépést a közlekedőknek. Az új 2x1 sávos útvonal tervein két részre osztották, ennek első elemeként mintegy 9,6 kilométernyi út terveinek korszerűsítési vizsgálatára kerül sor, az M3-as autópálya mogyoródi csomópontja és M31 autópálya között, mely a Hungaroringet a déli irányból kerüli meg – erről részletesen írtunk júliusban.
Április 8-án az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent az előzetes tervezési pályázat eredménye a 310-es főút következő, mintegy 6 kilométeres és szintén 2x1 forgalmi sávú szakaszára. A NIF megbízásából a feladatot az UTIBER Kft., az UVATERV Zrt. és a Pannonway Kft. konzorciuma végezheti el, nettó 92 millió forint értékben.
A kiírás szerint a cégek
A pályázati dokumentumból kiderül: a mérnökök munkájának része az új útszakasz és az M31-es autópálya csomópontja kapcsolódásának vizsgálata és tervezése is (a 310-es út cikkünk elején említett első szakasza az M31-es csomópontjánál ér véget). Emellett szintén vizsgálják
Ennek keretében többek között egy Gödöllő és Isaszeg irányra kiterjedő komplex forgalmi vizsgálatot is el fognak készíteni. A tenderben végül leírják még: az új útszakaszon várhatóan két csomópontot és három műtárgyat fognak építeni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.