A mintegy 9,5 kilométeres szakaszon több kerékpáros híd is épül, Alsóörsön pedig sorompós vasúti átkelő szolgálja a kerékpárosok biztonságát.
A Balatoni Bringakör Tihany és Balatonalmádi közötti szakaszának építésére írt ki közbeszerzést a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A részvételi felhívást az európai közbeszerzési értesítőben tették közzé.
A kerékpárút Tihany, Balatonfüred, Csopak, Paloznak, Alsóörs, és Balatonalmádi közigazgatási területét érinti, a hosszúsága 9657 méter.
Tihany területén 955 méter hosszon el kell bontani a régi kerékpárutat, helyette új létesül. Az itteni szakasz része lesz egy 9 méter hosszú kerékpáros híd is. Ezeken túl egy meglévő vegyes forgalmú utat is leaszfaltoznak.
Balatonfüreden három szakaszon, összesen 999 méteren bontják el a már meglévő kerékpárutat és építenek újat helyette. Az északi part fővárosának tartott településen szintén létrehoznak egy 8,2 méter hosszú kerékpároshidat.
Csopakon egy 1731 méteres és egy 284 méteres szakaszon, Paloznakon pedig 579 méternyi új bicikliút épül a régi helyett.
Alsóörsön pedig összesen 2647 méter hosszú kerékpárúttal gazdagodnak a bringázás szerelmesei. Itt egy mintegy 148 méteren a gyalogos és kerékpáros forgalomnak közös szakasza lesz. Ezen túl épül egy híd, valamint egy fény-, és félsorompóval biztosított vasúti átkelő is a kerékpárosok számára.
Balatonalmádiban az összesen 2462 méter hosszú kerékpárutat háromféleképpen alakítják ki. Egy szakaszon vegyesforgalmú utcát és kerékpárutat építenek, egy másik szakasz pedig egy már meglévő utcán vezet majd, ahol forgalomtechnikai beavatkozások segítségével alakítják ki a kerékpárosoknak kijelölt útvonalat. Egy 1348 méteres szakaszon pedig a régi helyett új út épül.
Az építendő rész-szakaszok műszakilag egymással összefüggnek. Térben is egybefüggő szakaszok hossza összesen 5109 méter.
A kivitelezésre most kiírt szakasz folytatása a Balatonfűzfőtől Balatonkeneséig tartó rész, amelynek építése várhatóan 2022. szeptemberére fejeződik be.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában 2017 óta az ország számos pontján épülnek kerékpárutak.
A Bringakör fejlesztésének célja, hogy a több mint 20 éve kijelölt kerékpáros útvonal felülvizsgálatával, ideális nyomvonal mentén tegyék biztonságossá és komfortossá a közlekedést a biciklis turisták számára. A Bringakör komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött. A projektet lapunkban folyamatosan nyomonkövetjük, és 2021 végén átfogó beszámolót készítettünk a munkálatokról.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.