A fejlesztés hozzájárul az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási szint eléréséhez is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó tervezéséről és kivitelezéséről szóló ajánlati felhívásokat. A nyertes ajánlattevő feladata engedélyezési és kiviteli tervek készítése.
A kerületeken átívelő folyosó az alábbi szakaszokból áll:
A kiírás szerint a fejlesztés célja, hogy Budapesten a mindennapi közlekedési célú utazások esetén növekedjen a gyalogos, kerékpáros és/vagy közösségi közlekedési módot választók részaránya, hozzájárulva ezzel az élhetőbb és fenntarthatóbb városi környezet kialakulásához, valamint az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási szint eléréséhez. Cél továbbá a közúti torlódások mérséklése az egyes közlekedési módok jobb arányának elérésével, s mindezek érdekében cél az egységes és kerékpározható közúthálózati kialakítás megteremtése.
A tervek szerint az első szakaszon a meglévő 1,92 kilométer kerékpárutat szélesítik, 9 db kerékpáros útkereszteződést alakítanak ki. 2 db jelzőlámpás csomópontot és 1530 méter új villamosvezetéket építenek, továbbá 80 db KRESZ táblát helyeznek el.
A Rákos tér és a Kerepesi út között a meglévő 2,5 kilométer kerékpárutat szélesítik, 8 db jelzőlámpás csomópontot, 2070 méter új villamosvezetéket építenek, 162 db KRESZ táblát helyeznek el, továbbá 2350 db új fát ültetnek.
A Kerepesi út és a Cinkotai út közötti szakaszon 7,5 kilométer egybefüggő új kerékpárutat építenek, 11 db útkereszteződést és 1 darab vasúti átkelőt létesítenek, 2 db jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, 1280 méter új villamosvezetéket építenek, 125 db KRESZ táblát helyeznek el és 1350 db új fát ültetnek.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.