A fejlesztés hozzájárul az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási szint eléréséhez is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó tervezéséről és kivitelezéséről szóló ajánlati felhívásokat. A nyertes ajánlattevő feladata engedélyezési és kiviteli tervek készítése.
A kerületeken átívelő folyosó az alábbi szakaszokból áll:
A kiírás szerint a fejlesztés célja, hogy Budapesten a mindennapi közlekedési célú utazások esetén növekedjen a gyalogos, kerékpáros és/vagy közösségi közlekedési módot választók részaránya, hozzájárulva ezzel az élhetőbb és fenntarthatóbb városi környezet kialakulásához, valamint az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási szint eléréséhez. Cél továbbá a közúti torlódások mérséklése az egyes közlekedési módok jobb arányának elérésével, s mindezek érdekében cél az egységes és kerékpározható közúthálózati kialakítás megteremtése.
A tervek szerint az első szakaszon a meglévő 1,92 kilométer kerékpárutat szélesítik, 9 db kerékpáros útkereszteződést alakítanak ki. 2 db jelzőlámpás csomópontot és 1530 méter új villamosvezetéket építenek, továbbá 80 db KRESZ táblát helyeznek el.
A Rákos tér és a Kerepesi út között a meglévő 2,5 kilométer kerékpárutat szélesítik, 8 db jelzőlámpás csomópontot, 2070 méter új villamosvezetéket építenek, 162 db KRESZ táblát helyeznek el, továbbá 2350 db új fát ültetnek.
A Kerepesi út és a Cinkotai út közötti szakaszon 7,5 kilométer egybefüggő új kerékpárutat építenek, 11 db útkereszteződést és 1 darab vasúti átkelőt létesítenek, 2 db jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, 1280 méter új villamosvezetéket építenek, 125 db KRESZ táblát helyeznek el és 1350 db új fát ültetnek.
Több száz kilométer autópálya, és mintegy 200 híd, illetve felüljáró átfogó felújítására kerül sor az elkövetkező időszakban.
A SWIETELSKY épít új csomópontot az agglomerációs városban.