A Határ utca és a Klapka utca összekötését idő előtt fejezte be a vállalat.
A Nógrád vármegyei Bátonyterenye Kisterenye-Csente városrészében hosszabbította meg a HE-DO csoport a Csokonai utat, amely a Határ utcát és a Klapka utcát köti össze. A város önkormányzata által kiírt közbeszerzést az építőipari vállalat önállóan nyerte meg – olvasható a vállalat honlapján.
A kedvező körülményeknek, például az időjárásnak köszönhetően a lakóövezetben történő útépítést közel egy hónappal korábban be tudta fejezni a HE-DO. Az eredeti tervek szerint a munkálatok 2023. június 7-ig tartottak volna, ám az átadás-átvételi eljárást már május 9-én lezárták.
A szerződést 2023. március 9-én írták alá, ezután elkezdték az infrastrukturális szakfelügyeleti egyeztetést, a geodéziai kitűzést, az ideiglenes forgalomtechnika kialakítását. Ezt követte a kivitelezéshez elengedhetetlen dokumentumok megrendelői jóváhagyása – ismertette a projekt elejét Reichardt Jenő főépítésvezető.
Ahogy korábban is megírtuk, a konkrét munkavégzés március 20-án kezdődött el.
„A bontási, területi előkészítési és földmunkák után az út pályaszerkezet rétegeinek kivitelezése következett, majd elvégeztük a vízelvezetési és járdához kapcsolódó feladatokat. Az utolsó fázisban megépítettük az út kopórétegét, befejeztük a tereprendezést és elhelyeztük a végleges forgalomtechnikai elemeket” — mondta Reichardt Jenő.
Bátonyterenyén régóta tervezték a Határ utca és a Klapka utca összekötését, amellyel egyszerűbbé válik a lakóövezetben élők közlekedése.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.