A 19 kilométernyi utat Gesztelytől a Duna Aszfalt kivitelezésében bővítették ki négysávosra.
Legutóbb akkor számoltunk be a 37-es főút mintegy 19 kilométert érintő projektjéről, amikor 2022 novemberének végén elkészült rajta a zenélő útszakasz, melyen az „Érik a szőlő...” népdalt tudják az autósok lejátszani. Már akkor is megírtuk, hogy a munkálatok javarészt elkészültek és a kivitelező Duna Aszfalt Zrt. a meglévő kétsávos út nyomvonalát kibővítette új sávokkal, valamint a korábbi sávok teljes felújítása és bővítése is megtörtént.
Egyes munkálatokat még el kellett végezni és sebességkorlátozás is volt érvényben a szakaszon, azonban ennek már vége: Orbán Viktor miniszterelnök és Koncz Zsófia térségbeli parlamenti képviselő közösségi profiljaikon bejelentették, hogy az utat felavatták és 110 km/h-s sebességgel lehet közlekedni Szerencsig.
A 2021 júniusában indult fejlesztés során a 37-es főút Gesztely és Szerencs közötti, mintegy 18,9 km 2-szer 1 sávos szakasza vált négysávossá, továbbá egy korábbi körforgalmat - a 37. főút és a Gesztely-Bőcs-Kesznyéten összekötő út találkozásánál - turbó körforgalommá, három útkereszteződést - a taktaharkányi, a taktaszadai és a bekecsi elágazásokat - pedig egyszerű, egysávos körforgalommá építettek át.
A biztonságos közlekedést további műszaki megoldások is szolgálják: az újharangodi csomópont előtt mintegy 500 méteres szakaszon egy különleges acélhálót építettek az aszfaltburkolatba, emellett hét kilométeren sodronykorlátot is kihelyeztek.
A projekt részeként valósult meg a 37-es és a 38-as főutak találkozásánál, a tarcali elágazásnál kerékpárút-átvezetéssel a korábbi csomópont átépítése új körforgalommá. Emellett az ott levő tengelysúlymérő állomást is átépítették, ezt a két fejlesztéselemet a HE-DO Csoport kivitelezte.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.