Debrecen legforgalmasabb közlekedési csomópontjait fejleszti a HE-DO. A komplex beruházás célja a város délnyugati részén a közlekedési feltételek javítása, és a mindennapos torlódások mérséklése.
A HE-DO kiemelt fontosságú projektet indít Debrecenben, miután tavaly karácsony előtt életbe lépett a „Debrecen, Szoboszlói út fejlesztése” című, az Építési és Közlekedési Minisztériummal kötött szerződés - értesült a magyarepitok.hu.
A beruházás célja, hogy a város forgalmas délnyugati részein csökkentsék a csúcsidőszakokban gyakori torlódásokat, és javítsák a közlekedési feltételeket, ezzel biztosítva a gyorsabb és hatékonyabb áthaladást.
A fejlesztés keretében átépítésre kerül Debrecen több fő közlekedési csomópontja, amelyek a legnagyobb forgalmat bonyolítják. A Szoboszlói úton új forgalmi sávok épülnek, míg a Külsővártéren a jelenlegi elválasztó sáv helyére újabb sáv kerül kialakításra.
Emellett a Volánbusz-állomás behajtója is teljesen megújul, bazaltbeton pályaszerkezettel, és a Nyugati, Erzsébet, Postakert és Arany János utcák egyes szakaszai is felújításra kerülnek. A fejlesztés a gyalogos és kerékpáros közlekedés javítását is célozza, ezért új gyalogjárdák és kerékpárutak is épülnek.
A kivitelezés során a meglévő útburkolatok szinte teljesen újraépítésre kerülnek, a legtöbb szakaszon teljes vastagságban.
Ehhez mintegy 2800 m³ Ckt hidraulikus kötőanyagú alapréteget és körülbelül 9000 tonna aszfaltot használnak fel, figyelembe véve a megrendelői elvárást, amely a felhasznált aszfalt legalább 10%-ának újrahasznosítását írja elő.
A legnagyobb kihívást a belvárosi környezetben zajló közműkiváltás jelenti, amely rendkívüli precizitást igényel a szűk területek miatt.
A kivitelezési munkálatok alatt számos ideiglenes forgalomtechnikai megoldásra lesz szükség, hogy biztosítani lehessen a Volánbusz és a Mentőállomás folyamatos működését, miközben a közlekedők is zavartalanul közlekedhetnek. A terelések és forgalmi korlátozások miatt a projekt időszakában a forgalmi kapacitás további csökkenése várható, ami terheltebbé teszi az érintett szakaszokat.
A lapunkhoz eljuttatott összegzésből kiderül, a projekt célja, hogy a debreceni közlekedési infrastruktúra ezen szakasza hosszú távon jobban kiszolgálja a város növekvő igényeit, és jelentősen csökkentse a mindennapi forgalmi dugókat. "A fejlesztések befejezésével a debreceni lakosok és az áthaladó közlekedők egy modernebb, gyorsabb és kényelmesebb közlekedési hálózatot vehetnek igénybe" - zárul a beszámoló.
A közel 20 kilométeres négysávos út az 51-es főutat és Újmohácsot köti majd össze; a térség vasúti közlekedése is jelentős fejlesztést kaphat.
Mintegy 37 kilométernyi, 110 km/h-ás haladási sebességű pálya építését készítik elő.