Három milliméteres pontossággal zajlik a kivitelezés.
A nagy hőségben is azon dolgozik az MKIF Magyar Koncesszió Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy a lehető leghamarabb korlátozások nélkül lehessen használni az M7-et – derül ki a cég friss Facebook-posztjából.
Felsorolják: az M7-es autópályán az M0 és Balatonvilágos között 2 szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés:
Mindkét helyszínen cserélik a kötő- és a kopórétegeket is: előbbi szakaszon 7 km, utóbbi helyszínen 9 km hosszan úgy, hogy közben arra is figyelnek, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál ne legyen 3 mm-nél nagyobb a "lépcső", vagyis a szintkülönbség.
Az MKIF jelzi: a két említett szakaszon folyamatosan dolgoznak a munkatársaik, a hétvégén is. Mindemellett a terelések ellenére a két sávon történő haladást a felújítások során végig biztosítják a Balaton felé, az M7-es háromsávos szakaszán a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés.
Emellett bemutatják azt is egy felsorolás segítségével, hogy miért van ott is szükség elterelésre, ahol látszólag nem zajlik éppen munka. Ennek elsődleges oka a technológiai idők és sorrendek betartása: a burkolatcsere - a terelés kiépítését követően - ugyanis 6 alapvető lépésből áll:
Csak ezután következhet a terelés bontása és a forgalmat ezek után engedhetik az új pályaszakaszra.
34,1 milliárd forintnyi uniós támogatásból.
Ács és Bábolna között tervezik meg 13,5 kilométer hosszan.