2025.06.26, Csütörtök
M7-es felújítások - napokon belül vége a korlátozásoknak
Fotók: MKIF/Facebook

M7-es felújítások - napokon belül vége a korlátozásoknak

magyarepitok.hu, MKIF/Facebook

2025.06.26. 13:31 - Szabó Ákos

Három milliméteres pontossággal zajlik a kivitelezés.

Hirdetés

A nagy hőségben is azon dolgozik az MKIF Magyar Koncesszió Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy a lehető leghamarabb korlátozások nélkül lehessen használni az M7-et – derül ki a cég friss Facebook-posztjából.

Felsorolják: az M7-es autópályán az M0 és Balatonvilágos között 2 szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés:

  • Martonvásár térségében (28-35 km között, a várható befejezés: 07.10.-11.)
  • Lepsény térségében (64-73 km között, a várható befejezés: 07.03.-04.)

 

A képekre kattintva galéria nyílik

Mindkét helyszínen cserélik a kötő- és a kopórétegeket is: előbbi szakaszon 7 km, utóbbi helyszínen 9 km hosszan úgy, hogy közben arra is figyelnek, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál ne legyen 3 mm-nél nagyobb a "lépcső", vagyis a szintkülönbség.

 

A kétsávos közlekedést a terelések ellenére is biztosítják

Az MKIF jelzi: a két említett szakaszon folyamatosan dolgoznak a munkatársaik, a hétvégén is. Mindemellett a terelések ellenére a két sávon történő haladást a felújítások során végig biztosítják a Balaton felé, az M7-es háromsávos szakaszán a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés.

 

 

Így kap új burkolatot egy autópálya sávja

Emellett bemutatják azt is egy felsorolás segítségével, hogy miért van ott is szükség elterelésre, ahol látszólag nem zajlik éppen munka. Ennek elsődleges oka a technológiai idők és sorrendek betartása: a burkolatcsere - a terelés kiépítését követően - ugyanis  6 alapvető lépésből áll:

  • Először lemarják a régi burkolatot, a széleket megvágják (azért fontos, mert a marógép a széleket enyhén homorúra alakítja, és a későbbi hengerlés során az új aszfaltanyag ezen a részen könnyen kinyomódhat).
  • Ezután a port alaposan eltávolítják – száraz felület szükséges a következő lépéshez. (Ha nedves a felület, meg kell várni, amíg felszárad).
  • Ezután kerül bitumenes emulzió a felületre, amely kb. 12 óra alatt szárad meg.
  • Erre jöhet a friss aszfalt, ami terítéskor eléri a 170 °C-ot. A rétegek (például a kötő és a kopóréteg) között számolni kell a hűlési idővel, ami ilyen melegben akár 12-24 óra is lehet.
  • A burkolati jeleket csak 60 °C alatti aszfaltra festhetik fel.
  • A régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalag kerül, hogy megakadályozza a víz beszivárgását.

Csak ezután következhet a terelés bontása és a forgalmat ezek után engedhetik az új pályaszakaszra.

 

 

Galéria

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.M7-es autópályaútfelújításMartonvásárLepsény

Hírlevél

Hirdetés