Párhuzamosan a zuglói irodanegyed, a Zenit by Bayer építkezésével korszerűsítik és kibővítik a környék közlekedési infrastruktúráját. Modernizálják többek között a Csömöri út egy szakaszát, híd és új buszmegállók is épülnek.
A Bayer Construct Zrt. kivitelezésében zajlik Budapest egyik legösszetettebb városi fejlesztési projektje. A Zenit by Bayer keretében új irodanegyed, bevásárlóközpont, sétálóutca és park épül Zuglóban.
Az új városközpont születése a közműellátás bővítésén kívül, magában foglalja a környék közlekedési infrastruktúrájának átfogó fejlesztését is, amelyen a Colas Út Zrt. szakemberei dolgoznak.
A meglévő utak felújításán kívül, újak is épülnek és jelentősen javulnak a közösségi közlekedés feltételei is. A Bayer Construct Zrt. megbízásából a Colas Út szakemberei a pályaszerkezetek állapotának függvényében, több mint tízféle rétegrend alkalmazásával, a kopóréteg cseréjétől kezdve a pályaszerkezet teljes újjáépítéséig - valósítják meg a környék úthálózatának átfogó fejlesztését.
Felújítják a Csömöri utat 914 méter hosszan a Nagy Lajos király útja és a Rákospatak utca közötti szakaszon. A meglévő útpálya mellé 400 méter hosszan a Rákos-patak felett átívelő híddal egy teljesen új útpálya is megépül. A közösségi közlekedést egy buszkorridor kialakítása támogatja.
A Rákospatak utca esetében a páros oldalon 410, a páratlan oldalon 270 méter hosszan új pályaszerkezettel, illetve a meglévő megerősítésével épült meg az útszakasz. Az említett úton új buszvégállomás létesült.
A Vezér utcában a 210 méter hosszú munkaterületen új sáv építése zajlik, a meglévő utat elbontják és az alapoktól újjáépítik.
Közel fél kilométert érintő felújítással a Bosnyák utca térburkolata és a Bosnyák köz 160 méter hosszú aszfaltcsíkja is megújul.
Az úthálózat fejlesztése a változó műszaki állapot és a forgalmi igények igénybevételével, több mint 10 különböző rétegrend alkalmazásával készül.
A pályaszerkezeti rétegek beépítése hagyományos melegaszfalt-bedolgozó géplánccal történik, CKT alaprétegtől kezdve. A rétegek közötti tapadást és ezáltal a hosszabb élettartamot, a Colas saját gyártású bitumenemulziójával biztosítják. A burkolat jellemzően modifikált bitumenes alap- és kötőrétegből, valamint SMA11 kopórétegből áll. Az útépítést kb. 12 ezer tonna aszfalttal többnyire a Dunaharaszti keverőüzem szolgálta ki. A kivitelezésnél 6100 m³ CKT és 450 tonna öntött aszfaltot is bedolgoztak az úthálózatba. A környezeti terhelés csökkentése érdekében a mart aszfaltot újrahasznosították az alap-és kötőrétegekben. A projekt részeként 16 ezer négyzetméteren térkő burkolat is épül.
A közösségi közlekedést érintő fejlesztések sorában akadálymentes megközelítéssel új buszmegálló párok épültek a Bosnyák téri templom mögött, a Fűrész utcánál és a Lantos Mihály Sportközpontnál.
A Rákospatak utca páratlan oldalán új buszvégállomás, és BKV tartózkodó létesült.
Áthelyezték és átépítették a Vezér utcai troli megállókat. Ezenkívül a Csömöri úton az autók számára megállóhelyeket alakítottak ki.
A munkálatokkal érintett területeken a közlekedés megszervezése óriási körültekintést, rengeteg és folyamatos egyeztetést igényel. Az egyik fontos követelmény az ingatlanfejlesztés építési forgalmának biztosítása.
A Bayer Construct Zrt. feladata volt az építés alatti forgalomtechnikai ütemek egyeztetése, összehangolása az érintettekkel (Budapest Közút, BKK, BKV, 14. Kerület, stb.), tervezőkkel és a kivitelezővel. A megrendelő határozta meg a munkafolyamatainak sorrendjét a rendelkezésre álló adatok alapján, és a többi alvállalkozó munkájával összehangolva az ideiglenes forgalomtechnikai terveket a tervezővel elkészíttette, engedélyeztette. A projekt kezdete óta folyamatosak az egyeztetések.
A munkaterület nagy forgalmú közlekedési csomópontok és a Bosnyák téri piac közvetlen közelében helyezkedik el, így kiemelt szempont a gyalogosforgalom és a tömegközlekedés folyamatos biztosítása. Különös tekintettel arra, hogy az útépítések közvetlen szomszédságában egy megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató vállalat nagy gyalogosforgalmat bonyolító épülete található. A munkahelyek biztonságos megközelítésére kiemelt figyelmet fordított a kivitelező.
A kivitelezés megvalósítása során kötöttséget jelentett a Bosnyák téri piac, a nyitvatartási napokon számos típusú munka nem, vagy csak korlátozottan végezhető.
Tovább bonyolította a helyzetet az új Rákos-patak híd építése, ami a forgalomtereléseknél meghatározó tényező volt. A bosnyák téri csomópontban villamos kihúzóvágány is keresztezi a munkaterületet a 3-as villamos pályája mellett, ami a Nagy Lajos király útja Csömöri út kereszteződésében való munkát nehezítette.
Ez a fejlesztés jól példázza, hogyan lehet egy ingatlanfejlesztéshez kapcsolódó infrastruktúrát összetett, forgalomszervezési és műszaki kihívások mellett is határidőre, magas minőségben megvalósítani egy sűrűn beépített városi környezetben.






















A gondos előkészítés által felére tudták csökkenteni a lezárások idejét a gerendabeemelések alatt a Kecskemét térségében zajló autópálya-fejlesztésen. A Hódút Építő Kft. kivitelezésében az ország legnagyobb vidéki csomópontja épül: a Magyar Építők friss hírekkel és fotókkal jelentkezik.
Újabb szintet lépett az M1-es autópálya bővítése: elkezdődött a hidak bontása. A Páty autópálya-bekötőútját átívelő átjárót nem kell teljesen elbontani a kiszélesítéséhez.