2025.09.23, Kedd
Az úthálózat bővítése is társul a Budapest szívében zajló irodanegyed építéséhez

Az úthálózat bővítése is társul a Budapest szívében zajló irodanegyed építéséhez

magyarepitok.hu

2025.09.23. 07:00 - Sándor Csilla

Párhuzamosan a zuglói irodanegyed, a Zenit by Bayer építkezésével korszerűsítik és kibővítik a környék közlekedési infrastruktúráját. Modernizálják többek között a Csömöri út egy szakaszát, híd és új buszmegállók is épülnek.

Hirdetés

A Bayer Construct Zrt. kivitelezésében zajlik Budapest egyik legösszetettebb városi fejlesztési projektje. A Zenit by Bayer keretében új irodanegyed, bevásárlóközpont, sétálóutca és park épül Zuglóban.
Az új városközpont születése a közműellátás bővítésén kívül, magában foglalja a környék közlekedési infrastruktúrájának átfogó fejlesztését is, amelyen a Colas Út Zrt. szakemberei dolgoznak.

 

Kopóréteg cserétől a szerkezetújjáépítésig - Több mint tízféle rétegrenddel épülnek az utak

A meglévő utak felújításán kívül, újak is épülnek és jelentősen javulnak a közösségi közlekedés feltételei is. A Bayer Construct Zrt. megbízásából a Colas Út szakemberei a pályaszerkezetek állapotának függvényében, több mint tízféle rétegrend alkalmazásával, a kopóréteg cseréjétől kezdve a pályaszerkezet teljes újjáépítéséig - valósítják meg a környék úthálózatának átfogó fejlesztését.

 

Új híd segíti a közlekedést

Felújítják a Csömöri utat 914 méter hosszan a Nagy Lajos király útja és a Rákospatak utca közötti szakaszon. A meglévő útpálya mellé 400 méter hosszan a Rákos-patak felett átívelő híddal egy teljesen új útpálya is megépül. A közösségi közlekedést egy buszkorridor kialakítása támogatja.


A Rákospatak utca esetében a páros oldalon 410, a páratlan oldalon 270 méter hosszan új pályaszerkezettel, illetve a meglévő megerősítésével épült meg az útszakasz. Az említett úton új buszvégállomás létesült. 
A Vezér utcában a 210 méter hosszú munkaterületen új sáv építése zajlik, a meglévő utat elbontják és az alapoktól újjáépítik.
Közel fél kilométert érintő felújítással a Bosnyák utca térburkolata és a Bosnyák köz 160 méter hosszú aszfaltcsíkja is megújul.  

 

Korszerű aszfaltozási technológia

Az úthálózat fejlesztése a változó műszaki állapot és a forgalmi igények igénybevételével, több mint 10 különböző rétegrend alkalmazásával készül.
A pályaszerkezeti rétegek beépítése hagyományos melegaszfalt-bedolgozó géplánccal történik, CKT alaprétegtől kezdve. A rétegek közötti tapadást és ezáltal a hosszabb élettartamot, a Colas saját gyártású bitumenemulziójával biztosítják. A burkolat jellemzően modifikált bitumenes alap- és kötőrétegből, valamint SMA11 kopórétegből áll. Az útépítést kb. 12 ezer tonna aszfalttal többnyire a Dunaharaszti keverőüzem szolgálta ki. A kivitelezésnél 6100 m³ CKT és 450 tonna öntött aszfaltot is bedolgoztak az úthálózatba. A környezeti terhelés csökkentése érdekében a mart aszfaltot újrahasznosították az alap-és kötőrétegekben. A projekt részeként 16 ezer négyzetméteren térkő burkolat is épül.

 

A közösségi közlekedési lehetőségek is bővülnek

A közösségi közlekedést érintő fejlesztések sorában akadálymentes megközelítéssel új buszmegálló párok épültek a Bosnyák téri templom mögött, a Fűrész utcánál és a Lantos Mihály Sportközpontnál.
A Rákospatak utca páratlan oldalán új buszvégállomás, és BKV tartózkodó létesült.
Áthelyezték és átépítették a Vezér utcai troli megállókat. Ezenkívül a Csömöri úton az autók számára megállóhelyeket alakítottak ki.

 

A munkavégzés idején is biztosítják a környékbeli munkahelyek megközelítését

A munkálatokkal érintett területeken a közlekedés megszervezése óriási körültekintést, rengeteg és folyamatos egyeztetést igényel. Az egyik fontos követelmény az ingatlanfejlesztés építési forgalmának biztosítása.  
A Bayer Construct Zrt. feladata volt az építés alatti forgalomtechnikai ütemek egyeztetése, összehangolása az érintettekkel (Budapest Közút, BKK, BKV, 14. Kerület, stb.), tervezőkkel és a kivitelezővel. A megrendelő határozta meg a munkafolyamatainak sorrendjét a rendelkezésre álló adatok alapján, és a többi alvállalkozó munkájával összehangolva az ideiglenes forgalomtechnikai terveket a tervezővel elkészíttette, engedélyeztette. A projekt kezdete óta folyamatosak az egyeztetések.
 



A munkaterület nagy forgalmú közlekedési csomópontok és a Bosnyák téri piac közvetlen közelében helyezkedik el, így kiemelt szempont a gyalogosforgalom és a tömegközlekedés folyamatos biztosítása. Különös tekintettel arra, hogy az útépítések közvetlen szomszédságában egy megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató vállalat nagy gyalogosforgalmat bonyolító épülete található. A munkahelyek biztonságos megközelítésére kiemelt figyelmet fordított a kivitelező.

 

A piaci napokhoz igazították az egyes munkafolyamatokat

A kivitelezés megvalósítása során kötöttséget jelentett a Bosnyák téri piac, a nyitvatartási napokon számos típusú munka nem, vagy csak korlátozottan végezhető.
Tovább bonyolította a helyzetet az új Rákos-patak híd építése, ami a forgalomtereléseknél meghatározó tényező volt. A bosnyák téri csomópontban villamos kihúzóvágány is keresztezi a munkaterületet a 3-as villamos pályája mellett, ami a Nagy Lajos király útja Csömöri út kereszteződésében való munkát nehezítette.
Ez a fejlesztés jól példázza, hogyan lehet egy ingatlanfejlesztéshez kapcsolódó infrastruktúrát összetett, forgalomszervezési és műszaki kihívások mellett is határidőre, magas minőségben megvalósítani egy sűrűn beépített városi környezetben.

 

 

Galéria

ÚtépítésBudapestZuglóBayer Construct Zrt.ColasColas Út Zrt.Zenit by Bayerútépítésaszfaltozásközösségi közlekedésinfrastrukturális fejlesztés

Hírlevél

Hirdetés