2021.09.28, Kedd
Közel húszéves forgalomszünet után támadt fel a balatoni kisvasút meghatározó része
Fotók: MTI

Közel húszéves forgalomszünet után támadt fel a balatoni kisvasút meghatározó része

mti

2021.07.03. 07:47 - Hegedűs Gergely

A gyógyfürdőhöz vezető nyomvonalon a pályát teljes hosszában újjáépíttette a MÁV.

Hirdetés

Közel két évtizedes forgalomszünet után július 1-jétől ismét járnak a vonatok a balatonfenyvesi kisvasút Csisztafürdőre vivő, újjáépített vonalán. A gyógyfürdőhöz vezető nyomvonalon a pályát teljes hosszában újjáépíttette a MÁV, így már vonatozással is elérhető a Buzsákhoz tartozó, közúton csak jókora kerülővel megközelíthető pihenőhely - írja a MÁV Zrt. közleménye.


Nagymúltú hálózat éled újjá

A balatonfenyvesi vasúthálózat az 50-es években épült ki, mintegy 62 kilométernyi útvonalt foglalt magába, számos települést behálózva. A pálya rossz műszaki állapota miatt a csisztagyógyfürdői, illetve táskai vonalon 2002-ben felfüggesztették a személyszállítást. A rendszeres forgalom egyedül a Balatonfenyves – Somogyszentpál vonalon maradt meg a hálózatban.

Pirossal kiemelve a Buzsákhoz tartozó Csisztapuszta


A MÁV elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert tavaly szeptemberben, a kisvasút 70 éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségen Balatonfenyvesen jelentette be, hogy a nagybereki tájakat bejáró kisvasút hálózatának másik vonalát, az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakaszt újjáépíti a MÁV, erre a célra 2,1 milliárd forint támogatást különítettek el. 


A felújítások nem ezzel a projekttel indultak

A nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, tehát lényegében teljesen új pályát kellett építeni, illetve a hidakat, vasúti átjárókat is jelentősen fel kellett újítani. A közel húsz éve elrendelt üzemszünet miatt a 8,3 kilométeres pályaszakaszt benőtte a növényzet, a pálya megrongálódott, illetve hiányossá vált.

A kisvasút megújulásának nem ez volt az első lépése: a balatonfenyvesi hálózaton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel. 

Fotó: MTI


Továbbá a balatonfenyvesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették. Ezek a korábbi felújítások 433 millió forint kormányzati támogatásból és a vasúttársaság 41 millió forintos saját forrásából valósultak meg.


További fejlesztések vannak tervben

A korábbi híradások szerint a Terület- és településfejlesztési operatív program által biztosított 650 millió forintból 

Csisztafürdőnél egy kerékpáros-turizmust is kiszolgáló állomás is épül, továbbá fejlesztik az imremajori állomást, és a balatonfenyvesi végállomást is.

A nyári főszezonban Balatonfenyvest Csisztapusztával és Somogyszentpállal is 6-6 vonatpár köti össze. A július 1-jétől érvényes nyári menetrend szerint a fürdő nyitvatartásához igazodva, két óránként járnak a vonatok a felújított vonalon, a menetidő 35 perc. A közleményben arra is kitérnek, hogy a kisvasúton a tavaly bevezetett Balaton24 és Balaton72, illetve az idén új Balaton24/72 Duo napijegyekkel is lehet utazni.

VasútfejlesztésBalatonfenyvesBalatonMÁV

Hírlevél

Hirdetés