A nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, így lényegében teljesen új pályát kell építeni, de egy új állomás is kiépül a beruházásban.
Több mint kétmilliárd forintból építi újjá a MÁV a balatonfenyvesi kisvasút hálózatának Imremajor és Csisztafürdő közti nyolckilométeres szakaszát - közölte a vasúttársaság szombaton az MTI-vel.
A balatonfenyvesi vasúthálózat az 50-es években épült ki, eredetileg gazdasági vasútnak használták. Mintegy 62 kilométernyi útvonalt foglalt magába, számos települést behálózva. Az évtizedek során az áruforgalom fokozatosan csökkent, majd 1990-re megszűnt,
ugyanakkor a turizmus beindította a személyi forgalmat, így a hálózat üzemben maradt, a gazdasági kisvasutak közül egyedüliként az országban.
A pálya rossz műszaki állapota miatt a csisztagyógyfürdői, illetve táskai vonalon 2002-ben felfüggesztették a személyszállítást. A rendszeres forgalom egyedül a Balatonfenyves – Somogyszentpál vonalon maradt meg a hálózatban.
Ezen a vonalon nyáron jelentős a balatoni kirándulók száma, de a somogyszentpáliak és imremajoriak számára közösségi közlekedési funkciót is ellát. Míg 2018-ban 56 ezren, 2019-ben 64 ezren, 2020 első nyolc hónapjában már 54 ezren utaztak a járatokon.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a kisvasút 70 éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségen Balatonfenyvesen emlékeztetett a két éve elkezdett fejlesztésekre. Eszerint a kisvasúton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, továbbá a balatonfenyvesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették. A felújítások 433 millió forint kormányzati támogatásból és a vasúttársaság 41 millió forintos saját forrásából valósultak meg.
Homolya Róbert kiemelte:
a nagybereki tájakat bejáró kisvasút hálózatának másik vonalát, az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakaszt is újjáépíti a MÁV, erre a célra 2,1 milliárd forint támogatást különítettek el.
A nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, tehát lényegében teljesen új pályát kell építeni, illetve a hidakat, vasúti átjárókat is jelentősen fel kell újítani - tájékoztatott. Hozzátette: a munkát a régi pálya elbontásával már tavasszal elkezdték, a tervek szerint 2021 nyarán indulhat el a forgalom a megújult vonalon.
Móring József Attila, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője elmondta: a térségi települések Balatonfenyves vezetésével közösen pályáztak arra, hogy a kisvasúton ismét el lehessen jutni a Balaton-partról mindössze 5-6 kilométerre lévő Csisztapuszta gyógyfürdőjébe.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programból tavaly elnyert 650 millió forintból
Csisztafürdőnél egy kerékpáros-turizmust is kiszolgáló állomás épül.
Fejlesztik az imremajori állomást, és a balatonfenyvesi végállomást is.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.