A NIF Zrt. beruházásában több mint 20 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz újult meg Pest megyében.
Befejeződtek a munkálatok és hivatalosan is átadták a Kelenföld és Százhalombatta között megújult vasúti pályát – olvasható a beruházó, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. keddi közleményében.
Az 53,8 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok a 20,5 kilométer hosszú Pest megyei vonalszakaszon.
A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a Kitérő 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.) végezte. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósult meg.
A beruházás keretében összesen nyolc megállóhelyet, illetve állomást építettek át – Budafok, Háros, Budatétény, Barosstelep, Nagytétény-Diósd, Érdliget, Érd felső, Érd – amelyek akadálymentesítésére korszerű 55 centiméter magas peronokat építettek.
Emellett peronaluljárók, rámpák, liftek és új perontetők is készültek, korszerű utastájékoztatási rendszerrel és térvilágítással. Az állomásépületeket állapotuktól függően felújították vagy átépítették.
A Budafok megállóhelyen található fővárosi védettségű épületet újjáépítették, a módosított vágánygeometriától megfelelő távolságra.
A közlemény szerint a vonalszakasz által érintett szintbeni és különszintű útkeresztezéseket átépítették. A Vágóhíd utcánál elbontották a meglévő vasúti hidat, helyére új hidat építettek, és kiszélesítették az utcát. Megszűnt a Nagytétényi úti szintbeni útátjáró, helyette a Növény utcai különszintű útátjáró kiszélesítése történt meg.
A kerékpáros és gyalogos közlekedés szempontjából is tágas, két új turbókörforgalommal ellátott csomóponttá alakult át, amely így minden közlekedő részére ideális közlekedési útvonalat biztosít.
Átépítették az érdligeti vasúti hidat is, a középső pillérek kikerültek, így az autósok számára is kedvezőbb lett a közlekedés. Az állomások és megállóhelyek körzetében kerékpártárolók létesültek és összesen mintegy 135 férőhelyet biztosító P+R parkoló épült. A zaj-és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken 14 kilométer hosszban zajárnyékoló falak épültek.
A vonalszakasz felvételi épületei (Háros, Nagytétény-Diósd, Érd) teljeskörűen megújultak.
Ahogy korábban már megírtuk a 40a vonalon kiépült a központi forgalomirányító központ (KÖFI), mely lehetővé teszi a vonatforgalom teljes automatizálását, és nyomon követését, továbbá egy központból történő irányítását és szabályozását.
Az állomásokon és megállóhelyeken az utastájékoztatást korszerű hangos– és vizuális utastájékoztató rendszerek biztosítják.
A vonalon a felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépült, valamint a vasúti közlekedéshez szükséges energiaellátást az Érden telepített vontatási alállomás korszerű transzformátorai szolgáltatják.
Az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel lebonyolítható közlekedés várhatóan 2022 végén valósulhat meg.
A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.