Lezárult a Római-parttól északra eső partszakasz árvízvédelmi fejlesztése a Budakalász és Békásmegyer határán húzódó Barát-patak torkolati szakaszán, annak medrében épült új vízépítési műtárgy, egy úgynevezett árvízkapu kialakításával.
Fontos árvízvédelmi projekt zárult le Budapesten: az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság konzorciumában megépült védmű kulcsszerepet játszik a Duna és a Barát-patak árvizeinek kezelésében. Amint arról korábban beszámoltunk, az Aqua-General Kft. generálkivitelezésében, a PM-art deco Kft. alvállalkozói részvételével készült műtárgy szerkezetépítési feladatait a CLC-Construct Kft. látta el, amelyhez a zsaluzási munkálatok tervezését, valamint a zsaluanyagok szállítását a MEVA Zsalurendszerek Zrt. végezte.
A múlt év március elején kezdődött építkezés eredményeként négy méter széles üzemi híd vezet keresztül az árvízkapun, amely a meglévő árvízvédelmi védvonal iránytöréséhez illeszkedik, a pünkösdfürdői árvízvédelmi védművéhez megszakítás nélkül csatlakozik.
"Az új létesítmény mindkét nyílásához egy-egy egyenértékű szivattyútelep kapcsolódik, amelyek másodpercenként öt köbméteres szivattyúzási hidraulikai kapacitással rendelkeznek"
– ismertette a Vízügyi igazgatóság, hozzátéve, hogy a szivattyúzás csak a patak irányából a Dunába lehetséges, mivel az árvízkapu elsődleges feladata az, hogy árvíz idején a Duna vizét kizárják a patak medréből. Ezenfelül az árvízkapu képes kivezetni a patakon érkező, váratlan nagy vízhozamot, és ezeknek a szélsőséges eseteknek az egyidejű kezelésére is alkalmas.
"A létesítmény 2023. szeptemberi műszaki átadásával megvalósult a Budakalász árvédelmi szakasz és a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmi rendszereinek a jogszabályi előírásoknak megfelelő biztonsági fokozatra történő kiépítése" - olvasható a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság közleményében.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.