Az árvízvédelmi fejlesztés által nyújtott lehetőségeket a töltéseken kerékpárút kialakításával is kihasználták, a munkát a Kötiviép’B végezte el.
Uniós támogatással, 970 millió forintos beruházással több mint kilenc kilométeren magasították meg és burkolták le a töltést a Tisza jobb partján Csongrád-Csanád vármegyében, ezzel jelentősen javultak az árvízi védekezés feltételei.
A munkát a hazai árvízvédelmi építkezésekben fontos szerepet betöltő Kötiviép’B Kft. végezte el, a projektről korábban is beszámoltunk a magyarepitok.hu-n.
Kozák Péter, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG) vezetője a projekt eredményeit bemutató szerdai rendezvényen közölte, a fejlesztés közvetlenül négy település - Baks, Dóc, Pusztaszer és Ópusztaszer - árvízi biztonsága szempontjából kiemelt jelentőségű. A töltés állapota elsősorban üzemeltetési szempontból jelentett nehézséget, a burkolatlan út kedvezőtlen időjárási körülmények között szinte járhatatlan volt.
A beruházás turisztikai szempontból is fontos, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően Csongrád és az algyői híd között végig burkolt töltéskoronán haladhatnak a kerékpárosok
- tudatta a vezető.
Frank Szabolcs, az ATIVIZIG árvízvédelmi osztályvezetője kifejtette, az Alsó-Tiszán a 19. század közepén kezdték kiépíteni a védvonalakat. Az 1879-es szegedi nagyárvizet megelőző petresi gátszakadás ezen a területen történt, majd a 2006-os árvíz idején is megcsúszott a mentett oldali rézsű egy szakaszon.
A beruházás a szegedi ártéri öblözet északi részén, az algyői hídtól a Dong-ér főcsatorna torkolatáig valósult meg. A teljes ártéri öblözetben 183 500 ember lakik, a fejlesztés közvetlenül négy település védelmét javítja.
A beruházás két részre bontható: 9276 méteren a töltést - 20-30 centiméterrel - a mértékadó árvízszintre magasították. Emellett több mint 10 kilométeren, a töltéskoronán és a gátőrházakhoz, szertárakhoz vezető rámpákon makadámutat építettek ki, mert az aszfaltburkolattal szemben sokkal rugalmasabban tudja követni a töltéstest kiszáradás vagy vízzel telítődés miatti mozgását - modnta el a szakember.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.
A projekt jelentős fejlesztés, mellyel javult a Győr-Moson-Sopron vármegyei település környezete és az ott élők életminősége.