A hidász szakma összefogása és támogatása céljából előadások és kerekasztal beszélgetések révén oszthatták meg egymással tapasztalataikat a résztvevők.
A Hidászokért Egyesület június 7. és 9. között szervezte meg a Hidász Napok konferenciát Siófokon. A rendezvény minden évben a hidász szakma egyik legnagyobb hazai eseménye, amely 2010 óta szerveződik ezen a néven. A háromnapos konferencia idén már 340 résztvevőt számlált, akik összesen 40 előadó 37 előadását hallgathatták meg, s a harmadik napon a Magyar Mérnöki Kamara továbbképzésén is lehetőségük volt részt venni. A továbbképzés „A vasbetonszerkezet tervezésének jelene és jövője” témában zajlott.
A konferencia nyitónapján Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke mutatta be a szervezetet és céljait. Nem csak ezzel a konferenciával, hanem további szakmai napokkal, tanulmányutakkal, díjakkal, újsággal és könyvkiadványokkal szeretnék erősíteni a szakmai együttműködést, valamint kiterjeszteni azt más érintett szervezetekre is. Elmondta, mind teljesebb mértékben kívánják bevonni nem csak a hidász szakma tagjait, hanem az egyetemi hallgatókat és mindazokat is, akiket a hidak kezelése és karbantartása érint. Örömmel számolt be róla, hogy a MÁV és a Magyar Közút munkatársait már a konferencián is körükben üdvözölhetik.
Az egyesület elnöke további jó hírként bejelentette, hogy elkészült a megyei hídtörténeti könyvsorozat, amely megyénként külön kötetben mutatja be az ott található összes hidat. Erről bővebb információ az Első Lánchíd weboldalon található, a köteteket a jövőben frissíteni is tervezik.
A hidászat hazai jövőjét tekintve Sitku László reméli, hogy több monolit szerkezetű híd fog épülni, amelyek tartósabbak és elegánsabbak, ám jelenleg túl kevés készül belőlük. A hidak iránti érdeklődést pedig olyan látogatóközpontokkal szeretné élénkíteni, mint ami hamarosan a Mosoni-Dunán épülőnél is nyílik (erről rövidesen a Magyar Építőkön is bővebben beszámolunk).
A Hidász Napok színvonalát tovább emelte, hogy a számos magyar tervezőiroda, valamint a közlekedési infrastruktúra építésnek és kezelésnek kiemelten fontos szervezetei – mint a NIF, a Magyar Közút, a MÁV és a BKK – mellett külföldi hidászok is részt vettek és előadtak a konferencián: az első napon a lengyel Banimex képviselői, a második napon pedig a finn dr. Aarne Jutila tartott prezentációt.
A finn hidászprofesszort – aki évtizedek óta jó kapcsolatot ápol a magyarokkal – június 8-án Clark Ádám Életműdíjjal tüntették ki a rendezvény keretében. Számos más elismerés átadására is sor került: Feketeházy János-díjat kapott Borzai Tibor, Nagy András és Teiter Zoltán; Massányi Károly-díjban részesült Horváth Lajos és Müller Zoltán; valamint Apáthy Árpád-díjat adtak át Budainé Fülöp Mártának és Ramotsáné Menyhért Ágnesnek.
A szervezők remélik, hogy a Hidász Napokat jövőre is hasonlóan jó hangulatban, és ha lehet, még nagyobb érdeklődés mellett rendezhetik meg.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.