Hódút és a Strabag konzorciuma két híd munkálataiba is belekezdett a 813-as főút befejező szakaszán, ahol már a töltésalapozás is folyik.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. több munkafolyamatról is beszámolt a Győr északi elkerülését biztosító 813-as főút harmadik szakaszán.
Az 1-es számú és a 14-es számú főutat összekötő 5,2 kilométeres szakaszon jelenleg töltésalapozás, humuszolás, műtárgyépítés folyik. A NIF képes beszámolójából ugyanakkor az is kiderül, hogy éjszakai munkában elkezdték a 11 darab, 44,8 méter hosszú és egyenként 49 tonnás hídgerenda beemelését a Bácsai-csatorna feletti hídnál. A gerendákat egy 400 tonnás és egy 130 tonnás autódaru segítségével emelték a helyükre. Eközben a Mosoni-Duna felett épülő 395 méter hosszú hídnál cölöpöznek, pillért építenek, valamint a szerelőteret építik.
Az összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út első két ütemét már korábban átadták. A 813-as az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal, ezzel napi 9000 járműtől mentesíti Győrt.
A harmadik szakaszon (a fenti képen zölddel jelölve) a kivitelezést a Strabag Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a Strabag AG konzorciuma végzi a nettó 14,85 milliárd forintos beruházásban.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.