Az egyik legrosszabb közlekedésű pesti kerület félóra alatt elérhetővé válik Budáról.
Készülnek a budapesti XVII. kerületi rákoskeresztúri metróvonal engedélyes tervei – írja a Rákosmenti Hírekre hivatkozva a Világgazdaság. Riz Levente, a kerület polgármestere a testületi ülésen azt mondta: 2017 novemberében a tervezőiroda leszállította a tanulmányterveket.
A projekt kapcsolódik az M2-es metrót és a gödöllői HÉV-et az Örs vezér téren összekapcsoló fejlesztéshez, amiben a HÉV-vonal megállóit is áthelyezik, a síneket pedig felújítják. Ennek a projektnek az egyik része a rákosmenti szárnyvonal kiépítése egy metró által, ami a HÉV vonalából délre leágazva jutna el a belvárosból legnehezebben elérhető Rákoskeresztúrra.
A vg.hu cikke szerint Rákoskeresztúrról most 47 perc alatt lehet a Déli pályaudvarig eljutni, a metró kiépítésével a menetidő 32 percre csökkenne.
A mostani hírből kiderült, a rákosmenti szárnyvonalnál a tervezők négy különböző alternatívát vizsgáltak. Három esetben a Rákos-pataknál vagyis a Rákosfalva HÉV-megállónál ágazna el a metró délre, és a Rákos-Isaszeg-Hatvan vasútvonal mentén érné el a XVII. kerületet.
A negyedik változat szerint a metró a HÉV-vonalból a XVI. kerületi Sárga rózsa utcánál – vagyis a Nagyicce megállóhelynél - fordulna jobbra, végig a felszínen haladna, az Akadémiaújtelepnél lépne be a XVII. kerületbe (tehát ez esetben is a vasutat követné), és innen kéreg alatti vezetéssel érné el Rákoskeresztúr-városközpontot.
A tervezők 123-127 milliárd forintra becsülik a kivitelezés költségét. A jogerős építési engedélyek a tervek szerint 2019-ben lesznek meg, az építkezés 2020 után indulhat.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.