A V-Híd és az A-Híd már a magasperonok, perontetők, peronaluljárók építését végzi, valamint vágányzár mellett korszerűsíti a pályát Kelenföld és Érd felső között.
Indulnak a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonalon tavaly tavasszal megkezdett korszerűsítés jelentősebb munkálatai – derült ki a NIF Zrt. pénteki közleményéből. A kivitelező Kitérő 2016 Konzorcium, azaz a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. február 26-tól teljes vágányzár mellett kezdi meg az átépítést a Kelenföld és Érd felső közötti nyíltvonali szakaszon, valamint a közbeeső állomásokon. A következő hetekben indul a megállóhelyeken az új magasperonok és perontetők építése.
A munkálatok ütemtervnek megfelelően zajlanak. Budafok megállóhelyen december közepén mindkét vágány átépítése befejeződött, a kiszélesített középső peronon már állnak az új perontetők. Az épületek felőli új peronon hamarosan megkezdődnek a perontető építési munkálatok. Az érdi állomás, továbbá az Érd elágazás–Százhalombatta szakasz mindkét vágányának átépítése decemberben befejeződött.
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld–Százhalombatta közötti 20,5 km-es vonalszakaszon, az új ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése után tovább javul a forgalombiztonság. A projekt eredménye versenyképessé teszi a vasúti személyszállítást Százhalombatta, Dunaújváros, Ercsi, Iváncsa, Beloiannisz és Pusztaszabolcs térségében, s a Budapest–Pécs, Budapest–Kaposvár és Budapest–Szekszárd vonalakon is kedvezőbb menetidővel számolhatnak az utasok.
Közel 400 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás felhasználásával fejleszti egészségügyi létesítményeit és az orvosi rendelők eszközparkját Bag.
Átadták a Mosonmagyaróvárt délről tehermentesítő utat, ami az 1-es és a 86-os főutak között létesít kapcsolatot.