2024.03.28, Csütörtök
Befejeződött a kuriózumnak számító átsajtolás az M1-es alatt
(fotók: magyarepitok.hu)

Befejeződött a kuriózumnak számító átsajtolás az M1-es alatt

2017.08.10. 11:18 - Hegedűs Gergely

Úgy létesült alagút, hogy a kivitelezés semmilyen változást nem hozott az autópálya szerkezetében, így a forgalmat sem zavarta. A technológiát eddig csak Magyarország alkalmazta a régióban.

Hirdetés

Nyilvános szakmai fórumon mutatta be a kivitelező Sycons Kft. Bicskén az M1-es autópálya alatt épülő alagútnál alkalmazott átsajtolásos eljárást. Az eseményen kiderült, a cég elkészült az alagúttal, és átadta a munkaterületet a sztráda alatt áthaladó biciklút befejezéséhez.

Az alagútfúrás egy 2,27 milliárdos beruházás része, melyben 36,4 km hosszú bicikliút épül Etyek és Tarján között, az út kivitelezését áprilisban kezdte meg az Útéppark Kft. Az Orientpress Hírügynökség korábbi híre szerint a kerékpárút az etyeki újhegyi pincesor északi végétől Háromrózsa, Bicske és Csabdi érintésével vezet Tarjánig. A proejktben két híd, számos pihenő, kerékpártároló és parkoló épül, valamint a szükséges pontokon a közvilágítást is korszerűsítik, helyenként napelemes megoldásokkal. A beruházás része a Pannónia Szíve nevú infrastruktúrafejlesztési és turisztikai projektsorozatnak Fejér megye északi részén.


2200 tonnás nyomóerő kellett az átsajtoláshoz

Az útvonal legérdekesebb pontja az M1-es autópálya keresztezése. Itt a kivitelező Sycons Kft. úgynevezett átsajtolásos eljárással készített alagutat anélkül, hogy ez a forgalmat akadályozná. A lényege, hogy az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Az alagút kialakításánál figyelembe vették az M1-es jövőbeni sávszélesítését, így a szerkezet bővíthető lesz.

A csütörtöki sajtóeseményen az is kiderült, a főleg az Egyesült Államokban alkalmazott technológia hazánkban kuriózum, a környező országokban sehol sem használják. A Sycons a rendelkezésére álló 3000 tonnás nyomóerőből 2200 tonnát alkalmazott az alagút elkészítéséhez.
 

A tárnoki központú Sycons Kft. 1990-ben jött létre, honlapja szerint a hagyományos mellett kitakarás nélküli építési technológiákat alkalmaz. Legutóbbi éves nettó árbevétele a világhálón elérhető adatok szerint 468 millió forint volt.

A fehérvári székhelyű Útéppark a mélyépítés mellett gépek bérbeadásával és aszfalt értékesítésével is foglalkozik, Iszkaszentgyörgyön saját aszfaltkeverő telepe van. A 30 éves vállalkozás legutóbbi éves árbevétele 3,4 milliárd forint volt. Honlapunk hírei közé korábban az Úrhida melletti körforgalom, valamint az etyeki újhegyi gasztrosétány kivitelezésével került be a társaság.

 

Technológiaépítőipari cégekkerékpárútturizmusÚtéppark Kft.EtyekBicskeSycons Kft.

Hírlevél

Hirdetés