Nem kevesebb, mint 102 vállalat csatlakozott az országos Köszönjük Neked! kampányhoz, melynek célja, hogy felhívják a figyelmet a fizikai dolgozók megbecsülésének fontosságára és megköszönjék értékes munkájukat. A kampány záró eseményét a fővárosban, kedden rendezték meg.
Komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása. Egyértelmű, hogy manapság már nem „sikk” fizikai munkát végezni, pedig nélküle szinte leállna a mindennapi élet. A HRC Group munkaerő közvetítő szakemberei több mint tíz éve nap mint nap együtt dolgoznak és beszélgetnek a fizikai munkát végzőkkel, így közvetlenül szembesültek a fent leírt helyzettel.
A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a Köszönjük Neked! kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos.
A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és megköszönjék értékes munkájukat. A szeptemberben indult országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolták azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni. Minden kiválasztott kollégáról fénykép készült, kezében egy krétarajzzal, amely azt a terméket vagy munkafolyamatot ábrázolja, melynek előállításában elengedhetetlenül fontos szerepe van. Ezek a fényképek azután plakátokra kerültek.
A hat állomáson – Győr, Pécs, Szolnok, Veszprém/Ajka, Tatabánya, Budapest – együttesen több mint 82 ezer munkavállalót foglalkoztató 102 cég csatlakozott a kampányhoz, s 128 fizikai munkavállaló arcát és inspiráló történetét ismerhetjük meg. A Köszönjük Neked! plakátok a Keleti pályaudvar Lotz-termében láthatóak november 22-től egészen december 22-ig.
A kampányhoz idén csatlakozott a MÁV-csoport is, ahol a 38 ezer munkavállaló több mint kétharmada dolgozik fizikai munkakörben. A vállalat jóvoltából lehetett a zárórendezvényt egy különleges helyszínen, a Keleti pályaudvar járműjavító csarnokában megtartani.
„Fontos, hogy ne csak statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történeteiken keresztül valódi személyekként, akik minden nap megkönnyítik az életünket. Látva a csatlakozó cégek számát és a visszajelzéseket, úgy gondolom, hogy sikerült elindítani egy pozitív folyamatot” - mondta az eseményen Vidó Csilla, a HRC Group Köszönjük Neked! kampány ügyvezető igazgatója.
Suga János, a Market Építő Zrt. stratégiai vezérigazgató helyettese a zárórendezvényen kiemelte: az építkezéseken nap mint nap a kampány által is éltetett hétköznapi hősökkel találkozik, akik – az iparág adottságainak megfelelően – nem csak láthatót, hanem maradandót is alkotnak. S mivel a munka kint zajlik, az időjárási körülményektől függetlenül helyt kell állniuk és tartaniuk kell a határidőket. „A mi iparágunk nem létezhet kétkezi munka nélkül, ezért nagyon örülünk a kampánynak.”
A kampányhoz a Market cégcsoport két leányvállalata, a Moratus Kft. és az Ok Bau Kft., valamint a Swietelsky Magyarország Kft. és a debreceni Etalon Kft. is csatlakozott, egy-egy dolgozójuk fényképe megtalálható a kiállított plakátok között.
A szervezők egy kreatív rajzpályázatot is hirdettek „Te mi leszel, ha nagy leszel?” címmel a 6-10 éves, valamint a 11-14 éves korosztály számára. A beérkezett közel 150 pályaműből kiderült, hogy a fiúk leginkább rendőrök, tűzoltók vagy mérnökök szeretnének lenni, a kislányok pedig cirkuszi artisták, állatorvosok és ruhatervezők. A kategóriánként kiválasztott 10-10 pályaműre a Facebook-on lehetett szavazni. A kisebbek kategóriájának nyertese Csikós Péter lett, aki bányász szeretne lenni, az idősebb korosztályé Mag Viktor, aki pedig mérnök. A nyerteseket kreatív rajzeszközökkel díjazták a szervezők.
Nemcsak a zempléni térséget, hanem ezen belül szülőfaluját is rendszeresen támogatja a Weinberg alapító-tulajdonosa, akit nemrég avattak díszpolgárrá Lácacsékén.
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.