A Market által felépített gyárban személyautó-, teherautó- és buszabroncsokat termel európai és nyugat-ázsiai piacokra az Apollo Tyres. A cég elnöke szerint a világ legkorszerűbb gumiabroncsgyára jött létre Gyöngyöshalászon.
Pénteken átadták a Market Építő Zrt. által kivitelezett gyöngyöshalászi Apollo-gyárat. Az indiai cég 500 millió eurós (mintegy 155 milliárd forintos) beruházásában személyautó-abroncsokat, valamint teherautó- és buszabroncsokat előállító gyár jött létre, mely európai és nyugat-ázsiai piacokra termel majd.
Az eseményen kiosztott tájékoztató szerint a 72 hektáron elterülő gyár építését két éve, 2015 áprilisában kezdte el a Market. Az első építési fázis befejeztével a gyár évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani. Az első, eladásra szánt gumiabroncsok a mostani átadó után pár héttel készülhetnek el.
A Market honlapja szerint a termelés felfutása után következhet a további bővítés, melyre az első ütemhez illeszkedően kerül sor. A második hullám igényeit a tervezésnél figyelembe vette a magyar magasépítő cég. A teljes kapacitással várhatóan 2018 őszén fog termelni az üzem.
A gyáravató ünnepségen Onkar S. Kanwar, az indiai cég elnöke a világ legkorszerűbb gumiabroncs-üzemének nevezte a most átadott gyárat, ami az Apollo Tyres második gyára Európában. A vezető megköszönte a magyar kormánynak a gyárépítés elmúlt két évében nyújtott támogatását. Jelezte, nagy hangsúlyt fektetnek az ágazatból hiányzó helyi munkaerő kiképzésére és a társadalmi felelősségvállalásra. Ennek jegyében a gyöngyöshalászi üzem munkatársai három hónapos képzésen vehettek részt a vállalat holland és indiai gyáraiban.
Az átadóünnepségen Orbán Viktor elmondta, a magyar állam a beruházáshoz 16 milliárd forinttal járult hozzá. A miniszterelnök azt hangsúlyozta, a kormány mindig is arra törekedett, hogy Magyarországra olyan vállalatok jöjjenek, amelyek nem egyszerűen egy piacot látnak a hazánkban: "Nemcsak egy összeszerelő-üzemet, hanem valódi termelő beruházást hoznak ide, ami emeli a magyar gazdaság szaktudását."
A kormányfő úgy fogalmazott, az Apollo Tyres nem egyszerűen tőkét hozott Magyarországra, hanem egy családi vállalat tőkéjét, amivel a család kultúráját is elhozta hozzánk. "Ez a vállalat egymagában is fontos talapzata Magyarország egyedülálló versenyképességének" - méltatta a céget. Hozzátette, a magyar gazdaságnak akkor van esélye a sikerre, ha az indiai abroncsgyártóhoz hasonló partnerekkel sikerül szoros együttműködést kialakítania a következő években.
Orbán Viktor arról is beszélt, hogy időarányosan jól áll a tíz év alatti egymillió új munkahelyre vonatkozó kormányzati terv, de a cél eléréséért ezután is munkát kell adni az embereknek segély helyett, és közben folyamatosan csökkenteni kell a munkát terhelő adókat.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.