Elkezdte a munkákat a Salgótarján gyorsforgalmi kapcsolatát megteremtő beruházás utolsó szakaszain a HE-DO, a Swietelsky és a KM.
2019 májusában fejezik be a 21-es út utolsó négysávosodó szakaszait, derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csütörtöki sajtóeseményén. A főút sámsonházi leágazásánál tartott tájékoztatón a főút kibővítésének negyedik és ötödik szakaszát mutatták be.
Az eseményen kiderült, az előkészítés hónapokkal ezelőtt elkezdődött, maga a kivitelezés május 4-től zajlik. A két szakasz összességében nettó 19 milliárd forintos beruházásának állásáról Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője elmondta, a lőszermentesítés megtörtént, a fakivágás és a bozótirítás a végéhez közeledik, illetve elkezdődtek a humuszleszedési munkálatok.
Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségét az teremti meg, hogy az M3-as autópálya és a megyeszékhely között a 21-es út teljes egészében négysávossá válik. A már meglévő négysávos szakaszokhoz öt további szakasz csatlakozik, ezek közül három már előrehaladott állapotban van a HE-DO Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft., valamint a Colas Út Zrt., a Colas Hungária Zrt. és az EuroAszfalt Kft. munkájának köszönhetően.
A másik két szakasznak a munkáit
Becsó Zsolt, Nógrád megye országgyűlési képviselője a csütörtöki sajtóeseményen visszautalt arra, hogy a régió fejlődéséhez kulcsfontosságú útfejlesztés már 2000-ben elindult, ekkor Vizslás térségében épült ki egy útszakasz, ám ezután hosszú ideig nem történt semmi. A következő lépés 2011-ben történt meg, amikor egy-egy Heves megyei és Nógrád megyei szakaszt kiviteleztek, míg a teljes megoldáshoz vezető mostani beruházások tavaly nyáron indultak meg.
A folyamatos kihívások tartják a cégnél már több mint két évtizede, a konzervatív értékek mellett a töretlen fejlődés és az innováció szükségességében hisz, a forgalom helyett pedig az árrésre és az eredményre fókuszál. A Merkbau kereskedelmi igazgatójától azt is megtudtuk, hogy legfontosabb értéknek a csapatot, a közös célokért való együtt dolgozás képességét tartja.
A SWIETELSKY Építő Kft. munkájának köszönhetően az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi az egykori látványvilágot.
Az immár több mint 70 éves múltra visszatekintő cégcsoporthoz tartozó A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót a Lánchíd közbeszerzésének zárása után kérdeztük.