Elkezdte a munkákat a Salgótarján gyorsforgalmi kapcsolatát megteremtő beruházás utolsó szakaszain a HE-DO, a Swietelsky és a KM.
2019 májusában fejezik be a 21-es út utolsó négysávosodó szakaszait, derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csütörtöki sajtóeseményén. A főút sámsonházi leágazásánál tartott tájékoztatón a főút kibővítésének negyedik és ötödik szakaszát mutatták be.
Az eseményen kiderült, az előkészítés hónapokkal ezelőtt elkezdődött, maga a kivitelezés május 4-től zajlik. A két szakasz összességében nettó 19 milliárd forintos beruházásának állásáról Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője elmondta, a lőszermentesítés megtörtént, a fakivágás és a bozótirítás a végéhez közeledik, illetve elkezdődtek a humuszleszedési munkálatok.
Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségét az teremti meg, hogy az M3-as autópálya és a megyeszékhely között a 21-es út teljes egészében négysávossá válik. A már meglévő négysávos szakaszokhoz öt további szakasz csatlakozik, ezek közül három már előrehaladott állapotban van a HE-DO Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft., valamint a Colas Út Zrt., a Colas Hungária Zrt. és az EuroAszfalt Kft. munkájának köszönhetően.
A másik két szakasznak a munkáit
Becsó Zsolt, Nógrád megye országgyűlési képviselője a csütörtöki sajtóeseményen visszautalt arra, hogy a régió fejlődéséhez kulcsfontosságú útfejlesztés már 2000-ben elindult, ekkor Vizslás térségében épült ki egy útszakasz, ám ezután hosszú ideig nem történt semmi. A következő lépés 2011-ben történt meg, amikor egy-egy Heves megyei és Nógrád megyei szakaszt kiviteleztek, míg a teljes megoldáshoz vezető mostani beruházások tavaly nyáron indultak meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.