A Duna Aszfalt kiszolgáló utakat épít, talajstabilizációt végez, és speciális burkolt felületeket hoz létre az előkészítő munkák során.
Az uniós közbeszerzések honlapján kihirdették a zalaegerszegi járműipari tesztpálya előkészítő munkáira irányuló keretszerződés nyertesét. A munkálatokat a Duna Aszfalt Kft. végzi el nettó 3,3 milliárd forintos értéken. A közbeszerzésen a tiszakécskei mélyépítő cég mellett érvényes ajánlatott tett még a Colas Út Zrt, valamint közös ajánlattevőként a Swietelsky Építő Kft. és a Swietelsky Baugesellschaft m.b.h.
A hirdetményből kiderül, a nyertes feladata
A kivitelezés az ajánlatkérő Autóipari Próbapálya Zala Kft. által leadott közvetlen megrendelések alapján történik.
Ahogy az a korábbi cikkeinkből kiderült, a csaknem 250 hektáros területen a tervek szerint elsőként a központi épület jön létre a tesztpálya beruházásában. Ez magában foglalja az objektum főbejáratát, valamint a publikus rendezvényekhez szükséges termeket és tereket. Emellett felépül egy technikai épület a tesztpálya felhasználói számára kínálva munkateret.
A kiszolgáló épületek mellett idén megépül három hagyományos járműdinamikai tesztelem, létrejönnek az autonóm járművek tesztelésére alkalmas specifikus részek és a kapcsolódó belső infrastruktúra.
2018 és 2020 között a nagysebességű oválpálya készül el, emellett tovább fejlesztik a járműdinamikai tesztelemeket, valamint újabb kiszolgáló épületek épülnek majd.
A projekthez Zalaegerszeg 250 hektáros területet és egy közel hárommilliárd forintos közműfejlesztési beruházást biztosít.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.