A tavasz óta lezajlott tervpályázaton nyertest hirdetett a KKBK, a Napur Architect tervei alapján készülhet tehát a főváros átfogó sportfejlesztésének egyik fontos eleme.
Megszületett a Budapesti Atlétikai Stadion áprilisban elrajtolt tervpályázatának eredménye – derül ki a TED-en kedden közzétett eredménytájékoztatóból. Az öt beérkezett tervből az ajánlatkérő Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. (KKBK) négyet vásárolt meg. A terveket rangsorolták is, a nyertes, budapesti tervezők sorrendje és a díjak mértéke a bírálóbizottság szeptember 13-i döntése alapján a következő:
1. Napur Architect Építészeti Iroda Kft. – 7 millió forint
2. Építészkohó Tervező és Szolgáltató Kft. – 6 millió forint
3. BORD Építész Stúdió Kft. – 5,5 millió forint
4. Károlyi István – 1,5 millió forint
A Bírálóbizottság döntése alapján csak az első helyezett pályázót lehet felkérni a tervpályázatot követő, hirdetmény nélküli közbeszerzési eljárás során. Tehát a Napur Architect koncepciója az, amely „jó alapját képezi egy, az adott helyszín adottságait leginkább figyelembe vevő, a mindennapos használatot és világversenyek rendezését egyaránt kiszolgáló létesítmény végleges tervének” – áll a KKBK által készített zárójelentésben.
A Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Program keretében megvalósuló stadion helyszínét már korábban kijelölték: a IX. kerületi Kvassay-zsilip melletti telken, a Vituki volt telepén létesül. A nyertes pályázat bírálatában többek között az is szerepel még, hogy a Napur terve a stadiont nem a telek közepére, hanem attól dél-nyugati irányba eltolva helyezi, melynek több előnye is van:
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.