A Duna Aszfalt és a Hazai Építőgép Társulás a 2008-ban átadott 710-es út fontos szakaszát kivitelezi, mely jelentősen enyhíti majd a dugókat.
Kedd délben elhelyezték a 710-es főutat a M7-es autópályáig meghosszabbító új útszakasz alapkövét.
A Duna Aszfalt Kft. és a Hazai Építőgép Társulás által kivitelezett projektben
A 7,3 milliárd forintból megvalósuló projektet az indokolja, hogy a 2008-ban átadott, 17 km hosszú 710-es főút (a 71-es úttal párhuzamosan) elkerüli ugyan Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya településeket, ám nem épült ki az M7-esig, ehelyett visszavezették Balatonakarattyára.
A beruházásban a 710-es déli végpontjából új út épül az M7-esig, illetve megvalósul a felcsatlakozáshoz szükséges különszintű csomópont.
A beruházó NIF Zrt. korábbi beszámolója szerint az M7-es autópálya ezen szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódnak az autók, mivel a Balaton északi partjára tartó forgalom itt jön le az autópályáról. A fejlesztésnek köszönhetően a forgalom a 71-es út helyett a nagyobb kapacitású 710-es főútra tud közvetlenül felhajtani, a torlódás így várhatóan kisebb lesz. További dugókat okozott a nyári időszakban a vasárnap délutáni forgalom a 710-es út azon szakaszán, mely a 71-esbe beletorkollik, a fejlesztés ezt is kezeli.
A keddi átadón Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, az épülő csomópont jelentőségét növeli, hogy a későbbi M8-as autópályának is része lesz. Az eseményen Takács Szabolcs, Veszprém megye kormánymegbízottja; Dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye fejlesztési biztosa és Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője is részt vett.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.