A budapesti belváros egyik műemléképületében kialakított fejlesztést az ingatlanszakma figyelmébe ajánlja a Bonemo Kft.
Ünnepélyes megnyitó keretében mutatták be az ingatlanszakma és a sajtó képviselőinek az ötödik kerületi Markó utcában elkészült MI9 irodaházat. Németh Miklós, a Bonemo Kft. ügyvezető igazgatója ismertette, hogy a Bonemo az épület tulajdonosa és az ingatlan fejlesztője, és később a hasznosítója is kíván lenni. Hozzátette, hogy a vállalat egy építőipari cégcsoport tagja, elsősorban erről a területről rendelkeznek tapasztalattal. Ezért az ingatlanhasznosításban és részben az építkezésben is a White Star Real Estate Kft. segítségét vették igénybe. Örömmel jelentette be, hogy az épülethez már megkapták a jogerős használatbavételi engedélyt is.
Az ügyvezető beszámolt a hosszú folyamatról, mely során a közel százéves műemléképület elnyerte mai formáját: hat-hét évvel ezelőtt egy újsághirdetésből szereztek róla tudomást, melyben eladásra kínálta azt az akkori tulajdonosa. Elsőre azonban nem sikerült megállapodni, az épületet másnak adták bérbe, s végül csak 2015-ben került a Bonemo Kft. tulajdonába.
Ekkor derült ki, hogy az épület a vártnál sokkal rosszabb állapotban van, részben ezért is kérték a White Star segítségét a koncepció kidolgozásában és a tervezők kiválasztásában. Az örökségvédelmi korlátok külön nehézséget jelentettek, de végül sikerült minden előírásnak megfelelni. Az építőipar erőforrás- és munkaerőhiányos állapota miatt azonban az eredetileg tervezetthez képest másfélszeres költséggel és 10 hónappal későbbre sikerült kialakítani az irodaházat.
Németh Miklós összegzése szerint jelenleg nincs más hátra a projektből, mint a bérbeadás – a közösségi területek száz százalékos készültségben vannak, és a bérleményi területeket is jelentősen előre szerelték.
Az irodaház paramétereiről korábbi cikkeinkben részletesen, fotógalériával együtt számoltunk be.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.