Az autóipari K+F központban a Duna Aszfalt és a Szabadics Zrt. alakítja ki végleges formájában többek között a nagysebességű kezelhetőségi pályát és a dinamikus felületet is.
Tovább folytatódik a zalai tesztpálya nagyszabású beruházása, teljesen elkészül több kutatás-fejlesztési célú pályarész is – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. Miután a létesítmény számos útfelületén és épületén már zajlik a munka, most a Duna Aszfalt Kft. és a Szabadics Zrt. több, önmagában is működőképes pályaelem kialakítási munkálataira kapott megbízást. A két vállalat már korábban is elvállalt több ezekhez a részprojektekhez is kapcsolódó kivitelezési feladatot.
Az okosautók tesztelésére létrejövő, Európában egyedülálló létesítmény építkezésének legújabb, mintegy 8,8 milliárd forintos projektjében teljesen elkészül
Ezzel együtt az országúti szakasz első ütemét is átadják a komplexum keleti oldalán, valamint sor kerül a teljes pálya villamos hálózatának és csapadékvíz-elvezető rendszerének kiépítésére és több forgalomtechnikai munkára is.
Az összesen 42 milliárd forintos projektben többek között az önvezető autók egyre jelentősebb és a jövőben várhatóan még nagyobb szerepet kapó kutatási területének hazai infrastruktúráját alakítják ki. Az állami beruházást felügyelő kormánytisztviselők korábban hangsúlyozták: a világ legnagyobb 20 járműipari beszállítójából 15 jelen van Magyarországon, az épülő létesítmény iránt pedig jelentős az érdeklődés.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.