Az autóipari K+F központban a Duna Aszfalt és a Szabadics Zrt. alakítja ki végleges formájában többek között a nagysebességű kezelhetőségi pályát és a dinamikus felületet is.
Tovább folytatódik a zalai tesztpálya nagyszabású beruházása, teljesen elkészül több kutatás-fejlesztési célú pályarész is – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. Miután a létesítmény számos útfelületén és épületén már zajlik a munka, most a Duna Aszfalt Kft. és a Szabadics Zrt. több, önmagában is működőképes pályaelem kialakítási munkálataira kapott megbízást. A két vállalat már korábban is elvállalt több ezekhez a részprojektekhez is kapcsolódó kivitelezési feladatot.
Az okosautók tesztelésére létrejövő, Európában egyedülálló létesítmény építkezésének legújabb, mintegy 8,8 milliárd forintos projektjében teljesen elkészül
Ezzel együtt az országúti szakasz első ütemét is átadják a komplexum keleti oldalán, valamint sor kerül a teljes pálya villamos hálózatának és csapadékvíz-elvezető rendszerének kiépítésére és több forgalomtechnikai munkára is.
Az összesen 42 milliárd forintos projektben többek között az önvezető autók egyre jelentősebb és a jövőben várhatóan még nagyobb szerepet kapó kutatási területének hazai infrastruktúráját alakítják ki. Az állami beruházást felügyelő kormánytisztviselők korábban hangsúlyozták: a világ legnagyobb 20 járműipari beszállítójából 15 jelen van Magyarországon, az épülő létesítmény iránt pedig jelentős az érdeklődés.
A száz hektáron fekvő terület tervezett fejlesztése során 35-40 hektárnyi parkot és közteret alakítanak ki. 330 milliárd forintnyi állami infrastruktúrafejlesztést is terveznek (többek között az M1-es metró meghosszabbítását) és 250-500 méter magas épületeket is emelhet előre meghatározott területeken a befektető.
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.