A KÉSZ kivitelezésében létrejövő fejlesztés 5-6 millió fővel növeli az éves utasforgalmat.
Elkészült a budapesti Liszt Ferenc repülőtér 2B termináljához tartozó utasmóló, ami már szerdától megkezdte a repülős utasforgalom bonyolítását – derült ki az MTI híréből. A KÉSZ Építő Zrt. kivitelezésében folyó munkálatok két hónappal korábban befejeződtek a vártnál, az épületet fokozatosan adják át. A több mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi csarnok első beszállókapuját elsőként a Wizz Air asztanai járatának utasai vehették igénybe.
Az utasmólóhóz a teljes kiépülése után egyszerre három, úgynevezett szélestörzsű, interkontinentális utasszállító és négy keskenytörzsű, közép-hatótávolságú repülőgép csatlakoztatható, vagy egyidőben tíz keskenytörzsű gép, amelyek elérését esetenként buszos beszállítókkal egészítenek ki. A mintegy 8 milliárd forintos fejlesztéseknek köszönhetően 5-6 millió fővel növekedik a budapesti repülőtér éves utasforgalmi kapacitása.
A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos BUD 2020 elnevezésű, 2020 végéig megvalósuló repülőtér-fejlesztési tervének. A beruházás-sorozat részeként 2,3 kilométer hosszban megújították az egyes futópálya betonfelületét, az 1-es Terminál mellett új logisztikai bázis épült a DHL és a TNT Express számára, továbbá ezer férőhellyel bővültek a parkolók, és átadtak egy új repülőtéri szállodát is.
„A korszerű építési technológiának köszönhetően egy minden jegyében funkcionális, a légiközlekedés igényeinek változását is jól követő épületet sikerült megalkotni, amely elsősorban használhatóságával és nem hivalkodó megoldásaival nyerheti el az utazóközönség tetszését”
– nyilatkozta Stephan Schattney, a Budapest Airport Zrt. repülőtér-fejlesztési igazgatója.
A projekt részeként még idén ősszel elkezdődik egy új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építése a 2-es Terminál közelében, a vecsési oldalon, decemberben pedig egy új, hatszintes parkolóház építési munkáihoz látnak hozzá.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.