A vállalat izgalmas alkotóműhely megvalósulását támogatta az egyetemen, emellett folyamatosan azon dolgozik, hogy az eredményes diákoknak munkalehetőséget biztosítson.
Ötnapos interaktív programsorozatot támogatott novemberben a győri Széchenyi István Egyetemen (SZE) az A-Híd Zrt. Az Érkezés Győrbe című környezetalakító műhelyen az Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar hallgatói, valamint a Hild József Építőipari Szakgimnázium diákjai a város vasútállomásának környékére dolgoztak ki városfejlesztési koncepciókat. A hallgatók feladata az volt, hogy a koncepciókban javítsák a városba érkezés körülményeit 2023-ban, amikor Győr Európa kulturális fővárosa lehet.
A Tudományos Diákköri Tanács (TDT) szervezésében, szakemberek mentorálása mellett létrejött program fontos hozománya, hogy a különböző szakterületek hallgatói közösen gondolkodva oldottak meg feladatokat, az interdiszciplináris csapatmunka a későbbi valós munkavégzést modellezte. Emellett felhívta a figyelmet a mérnökök szerepére és felelősségére az épített környezet alakításában, miközben a hallgatók kooperációs, kommunikációs készségei is fejlődtek. A környezetalakító műhely az A-Híd támogatása mellett az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett NTP-HHTDK-18-0052 kódszámú pályázati támogatásból valósult meg.
A workshoppal párhuzamosan még egy fontos program lezajlott szintén a TDT szervezésében: megtartották a Tudományos és Művészeti Diákköri Konferenciát (TMDK) és Tehetségnapot. A több szekcióból álló program egyik fórumán az A-Híd személyesen is képviseltette magát: Gosztola Dániel, a cég munkahelyi mérnöke (egyben a SZE mesterszakos hallgatója) beszámolt az A-Híd és az egyetem már hosszabb ideje fennálló kapcsolatáról, az ipari és oktatás-kutatási szinergia erősödéséről a két szervezet között.
Előadásában kiemelte: az egyetemmel közös GINOP-os kutatásban – melyről korábban a Magyar Építőkön is beszámoltunk – szabadalmaztattak egy technológiát, aminek segítségével anélkül valósítható meg hídépítés, hogy zavarni, terelni kellene az alatta haladó forgalmat. A kutatáshoz és a cég egyéb tevékenységeihez folyamatosan igyekeznek bevonzani az új munkaerőt. Erre Gosztola Dániel maga is jó példa, hiszen idén került az A-Hídhoz, miután korábban megnyerte a TMDK-t.
Hogy az átlagon felül teljesítő hallgatókat motiválják, idén az A-Híd pénztámogatást és ajándékcsomagot ajánlott fel a TMDK dobogós helyezettjeinek. Emellett szerepet vállalnak már a középiskolások orientációjában is, szeretnék javítani a szakma imidzsét, megfordítani az építőmérnök hallgatók számának csökkenését. Az A-Híd a SZE-vel a továbbiakban is tervez közös szakmai programokat, támogatásokat, akár egy konferencia megszervezését is elképzelhetőnek tartják.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.