A Market és az Óbuda Group munkájával megvalósuló fejlesztés első ütemében átadták az 50 boltot magába foglaló piacépületet, valamint a közel 200 férőhelyes mélygarázst.
Lezárult a Békásmegyeri Piac és Közösségi Tér építésének első üteme, melynek eredményeként átadták az új vásárcsarnokot. A Heltai Jenő téren található piacépület az Óbuda Építész Stúdió Kft. tervei alapján a Market Építő Zrt. kivitelezésében valósult meg. A 7,9 milliárd forintos projekt – melyhez a kormány összesen 6,3 milliárd forint támogatást biztosított – várhatóan 2020 elején fejeződik be.
Ennek az átfogó projektnek a célja egy modern vásárló- és közösségi tér kialakítása, amely javítja az érintett városrész, Békásmegyer élhetőségét is. Az új piacépület 50 üzlethelyiséggel kezdi meg a működését, amelyek a földszinten helyezkednek el. Ugyanitt kapnak helyet a piacüzemeltetés irodái, az elsősegélynyújtó helyiség, valamint a gombavizsgáló is. Az árumozgatásra külön rakodóudvar áll rendelkezésre a bérlők részére.
Az új létesítményben 188 férőhelyes mélygarázst alakítottak ki, ahol külön parkolóhelyek vannak a mozgáskorlátozottak, a családosok és – német mintára – a hölgyek számára is.
A garázs szintjén mosdók is rendelkezésre állnak, valamint a közeljövőben elektromos töltőpontok elhelyezését is tervezik.
A Heltai Jenő tér egy részére már megérkeztek az új utcabútorok, padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók és növények is.
Az új csarnok megnyitása után a napokban megkezdődik a régi csarnoképület bontása, amely nagyjából másfél hónapig fog tartani. Ebben az ütemben egy közösségi teret, valamint további üzlethelyiségeket alakítanak ki – ezzel válik teljessé a Heltai Jenő tér komplex rehabilitációja.
A régi épület bontását az árkádsor és a közösségi tér kiépítése, valamint a tér fennmaradó területeinek felújítása.
A vásárcsarnok tetején korszerű zöldtető található, amely a következő építési ütemben napelemekkel fog kiegészülni.
A mintegy 40 éve épült, akkor átmenetinek szánt békásmegyeri piacépület megújítása a 2012 óta tartó tervezés után 2017 nyarán kezdődhetett el. A kivitelezés során 2018-ban megépült az új csarnok teljes szerkezete, melyen 2019-ben már csak kisebb befejező munkálatok maradtak hátra, illetve a bérlők bevonásával az üzlethelyiségek belső kialakítása is megvalósult.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.