A megyeszékhelyen épülő átkelő munkálatainak előkészítésére 1 milliárd 670 millió forintot biztosított a kormány.
Nemrég az M4-es Szolnoktól északra haladó új Tisza-hídjának kivitelezőjéről számoltunk be (a műtágyat a Duna Aszfalt Kft. építi meg), most pedig egy újabb Tisza-híd tervezéséről érkeztek hírek. Most a városon belül a Csáklya útnál kezdik meg egy új híd és a hozzá csatlakozó, Szandaszőlőst elkerülő út tervezését – derült ki a városban tartott sajtótájékoztatón. A híd és az elkerülő út megépítése mintegy 25-30 milliárd forintba kerül, és öt-hat éven belül készül el.
A kormány az építkezés előkészítésére 1,67 milliárd forintot különített el az Innovációs és Technológiai Minisztériumon keresztül – mondta el a az eseményen Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. Emlékeztetett: jelentős útfejlesztési program zajlik országszerte mintegy 3200 milliárd forintból, ennek az összegnek mintegy 60 százalékát a magyar költségvetés biztosítja.
A szolnoki fejlesztéshez először elkészítik a megvalósíthatósági tervek és a környezeti hatástanulmányt. Ezzel együtt még szükség van az engedélyezési tervek előkészítésére valamint az építési engedélyeket is beszerzik. A tervezési közbeszerzési eljárás várhatóan az idei év harmadik negyedévében indul majd el.
a Csáklya utca - Mártírok útja szintbeni kereszteződéséből indul,
a Felső Szandai réten létesülő, új körforgalmú csomópontokon átvezetéssel csatlakozik a 4-es számú főúthoz
egy különszintű csomóponton keresztül.
A tervezési feladat része lesz a Szandaszőlős városrész elkerülését biztosító új, kétszer egy forgalmi sávú út megtervezése is.
A Hídépítő Zrt. szakemberei az Ipoly-híd acél főtartóit két-két darabban szállították a helyszínre, majd az összehegesztést követően oldalanként egyben emelték azokat a helyükre egy 500 tonnás daru segítségével.
A téli leállásig az alapréteg aszfaltozása 100 százalékban elkészült a Duna Aszfalt és a Soltút generálkivitelezésével zajló beruházásban, amelyben az útépítés szünetelése ellenére sem álltak le teljesen a munkálatok.