A magyar útépítő cég az abasári és a salgótarjáni telephelyét is fejlesztette, többek közt az újrahasznosításban is nagyot lépett előre.
A HE-DO Kft. a salgótarjáni és az abasári aszfaltkeverő üzemein is gyártási kapacitásbővítést hajtott végre – derült ki a cég közleményéből. A több mint 25 éve működő vállalat a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében nettó 374 millió 796 ezer 739 forint vissza nem térítendő támogatást nyert a projektre.
A fejlesztésben az abasári telephelyen működő MARINI UMAP 2000 típusú aszfaltkeverő gyártási kapacitását és a salgótarjáni telephelyen üzemelő MARINI UMAP 2700 típusú keverő kapacitását egyaránt 25 tonna/órával bővítették.
Az abasári üzemben a megcélzott termelési kapacitás elérése érdekében a meglévő bitumentartályok és készanyagtároló tartályok mellé újabb két 80 köbméteres álló bitumentartályt, valamint 2x35 köbméteres készanyagtároló tartályt telepítettek.
Az újrahasznosított aszfalt gyártásában rejlő értékesítési lehetőség kiaknázása érdekében a HE-DO Kft. a hideg recycling technológiát alkalmazza,
amihez gondoskodni kellett az újrahasznosítandó aszfalt begyűjtéséről, telephelyre szállításáról, deponálásáról, rakodásáról, darabolásról. Emellett az aszfaltkeverőbe juttatása érdekében egy adagoló rendszer kiépítéséről és annak gyártási folyamatvezérlőbe integrálásáról.
A meglévő gyártási technológiához teljesen integrált hideg recycling rendszert alakítottak ki. Ehhez megtörtént a hideg recycling adagoló kiépítése és gyártási folyamatvezérlőbe való integrálása. Továbbá a rendszer hatékony működéséhez szükséges volt egy univerzális minirakodót, egy árokásó rakodógépet, egy másik árokásó rakodógépet hidraulikus törőfejjel, valamint egy 16 tonnás gumikerekes kotrót is beszerezni.
A salgótarjáni üzembe egy 20 köbméter/óra teljesítményű pornedvesítő zagyosítót, valamint egy 2x35 köbméteres készanyagtároló tartályt telepítettek. A keverő teljesítményének növelése, valamint az energiafelhasználás mérséklése érdekében egy habosító berendezést és egy frekvenciaváltót szereztek be, melyek eredményeként alacsony hőmérsékleten is előállíthatóvá válik az aszfalt.
Ebben az üzemben is alkalmazzák a hideg recycling technológiát, aminek elérése érdekében szintén megtörtént a hideg recycling adagoló kiépítése és gyártási folyamatvezérlőbe való integrálása is. Itt is szükséges volt a kiszolgáló gépek beszerzése is, így egy árokásó rakodógépet, egy árokásó rakodógépet hidraulikus törőfejjel, egy 22 tonnás lánctalpas kotrót, egy 18 tonnás gumikerekes kotrót és egy gumikerekes homlokrakodót vásárolt a HE-DO Kft.
A nógrádi gyökerű HE-DO Kft. fő tevékenységei az út- és közműépítés, az aszfalt- és betongyártás és bedolgozás, mély- és magasépítés, hulladékrekultivációs és építési anyagok újrahasznosításával kapcsolatos feladatok ellátása, környezetvédelemmel kapcsolatos szolgáltatások és építések. A társaság történetének legfőbb fordulataiba legutóbb a Hónap Mérnökével, Reichardt Jenővel készített interjúnkban adtunk betekintést.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.